Sonderlese
Medlem
*Finewines-effekt mullrar i bakgrunden*
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag kan kanske hjälpa till med några förslag, var vill du ligga prismässigt? Gäller det både rött och vitt?Jag letar vettigt prissatt bourgogne, det gör man kanske alltid. Är det här viner du druckit tidigare och kan rekommendera?
Har bara provat La Chaniere tidigare, men det var för många år sedan men minns den som god. Tror det var årgång 2005.Jag letar vettigt prissatt bourgogne, det gör man kanske alltid. Är det här viner du druckit tidigare och kan rekommendera?
Snyggt, jag skickar ett pm.Jag kan kanske hjälpa till med några förslag, var vill du ligga prismässigt? Gäller det både rött och vitt?
Allt är ju relativt.Visa bifogad bild 30203
2020 Chateau Maucaillou
En trevlig bekantskap vid senaste besöket i Paris i våras. Slog till på CW, 6st á 245:- inkl. frakt måste ändå anses vara lite fyndstämpel med dagens katastrofala kronkurs.
Det här köpet blev makulerat av CW pga av ”dålig internetuppkoppling hos andra köpare”. I call bs. Jag har noterat att det allt oftare är att jag aldrig ”möter” mer än 1 köpare till och som av någon anledning trissar upp några bud och sen lägger sig. Likaså denna gång. Bottar som trissar upp så någon form av acceptpris nås? Nås det ändå inte så makuleras det?Visa bifogad bild 30203
2020 Chateau Maucaillou
En trevlig bekantskap vid senaste besöket i Paris i våras. Slog till på CW, 6st á 245:- inkl. frakt måste ändå anses vara lite fyndstämpel med dagens katastrofala kronkurs.
Det är helt klart manipulering. CW är Big Business, dels för CW (provision) och säljaren som oftast driver en typ av online butiksförsäljning där de även lägger ett påslag på frakten för att öka vinstmarginalen.Det här köpet blev makulerat av CW pga av ”dålig internetuppkoppling hos andra köpare”. I call bs. Jag har noterat att det allt oftare är att jag aldrig ”möter” mer än 1 köpare till och som av någon anledning trissar upp några bud och sen lägger sig. Likaså denna gång. Bottar som trissar upp så någon form av acceptpris nås? Nås det ändå inte så makuleras det?
Jag gnällde och nu är något på väg till mig igen. Vad det är vet jag inte för samma flaskor jag vann är ute på CW i ny auktion.Det är helt klart manipulering. CW är Big Business, dels för CW (provision) och säljaren som oftast driver en typ av online butiksförsäljning där de även lägger ett påslag på frakten för att öka vinstmarginalen.
Jag rekommenderar att du bestrider deras beslut och anmäler CW till EU konsumentombudsmannen, vilken har betydligt större makt och inflytande än den svenska dito.
Har också vunnit auktioner, exempelvis lite Dom Perignon där säljarna helt sonika aldrig skickade varorna. Istället skapades en ny säljare upp som sålde samma vara igen med samma bild.Jag gnällde och nu är något på väg till mig igen. Vad det är vet jag inte för samma flaskor jag vann är ute på CW i ny auktion.
Vilken båt var det? Åkte för inte allt för länge sedan Cinderella och fanns inget som drog mitt intresse. Vad gäller både utbud eller prissättning.Visa bifogad bild 30231Åkte en sväng med Viking Line och hade inga höga förhoppningar om tax freen… Så blev väldigt glad över att de hade någon form av tillfälligt sortiment. Vet inte om jag hade tur eller om det ofta är så.
De hade i varje fall Bollinger LGA 2014 Magnum för 229 EUR och Ornellaia 2019 för 134 EUR. Köpte alla som fanns av bägge, vilket var två stycken respektive en låda.
Någon mer erfaren båtresenär som kan tipsa om det brukar dyka upp fynd?
Det var Viking Glory. Fanns en del bra champagne men ganska höga priser i allmänhet.Vilken båt var det? Åkte för inte allt för länge sedan Cinderella och fanns inget som drog mitt intresse. Vad gäller både utbud eller prissättning.
Lådan kom fram idag. Kände mig tvungen att öppna lådan för att kontrollera innehållet. Allt stämde. Slutet gott, rödvin gott.Jag gnällde och nu är något på väg till mig igen. Vad det är vet jag inte för samma flaskor jag vann är ute på CW i ny auktion.
120 spänn upp från årgång 2020 som ff finns kvar i webblagret, och nu endast 30 spänn under vad man kunde köpa ozyetra 2020 för i april i år..2/10 släpps Von Winning MarMar 2021 i BS, för den intresserade.
Jepp. Jag har tröttnat. Mina nya hobby är ekade chardonayer från Chile för 65:-.120 spänn upp från årgång 2020 som ff finns kvar i webblagret, och nu endast 30 spänn under vad man kunde köpa ozyetra 2020 för i april i år..
Är det de två alternativen som finns?Jepp. Jag har tröttnat. Mina nya hobby är ekade chardonayer från Chile för 65:-.