This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
-Påhopp på vulkanområden undanbedes vänligt men bestämt! -Det är när sulorna på skorna börjar smälta som vinet smakar bästHelt sant, det är mycket mer än bara Toscana, Piemonte och Valpolicella som gäller. Trentino är lite spännande också, samt alla dessa förbannade vulkanområden som finns överallt i de mer södra regionerna.
Pol Roger -02 är riktigt fin och en utmärkt bra start på sommarenKöpte mig en 2002 Pol Roger Blanc de Blancs idag. ska bli kul att dricka en champagne som inte är en standardchampagne eller årgångslös
Från vad jag har läst ska den vara relativt bra, men det återstår att se. Tror jag ska dricka den nästa helg, en bra start på maj förhoppningsvis.
Utöver det köpte jag en 2001 Faustino I. Decanter verkar ju tycka den är något alldeles speciellt, och det är den sannerligen om man kollar på flaskan.
Är det så att om man köper en viss bil får man man skumpa på köpet?Fick även en Mailly Grand Cru Brut Reserve med Porschemärke idag. En bekant köpte sig en ny bil och fick lite champagne på köpet Men han dricker inte så den gavs till mig. Ska ju vara ett av de bättre kooperativen vad jag läst, det ska bli intressant att se hur den är.
Ja, inte bara bara Decanter hyllar ju denna, på forumet finns ju en hel tråd där vi hyllar Faustinoflaskornas förträffliga överdåd av kitch och avsaknad av lagom.Utöver det köpte jag en 2001 Faustino I. Decanter verkar ju tycka den är något alldeles speciellt, och det är den sannerligen om man kollar på flaskan.
Kan inte detaljerna men tydligen så jobbar Porsche så att när två personer köper bilar för ca 2 mille så ger de bort champagne värda ca 600 kr. Generöst!Är det så att om man köper en viss bil får man man skumpa på köpet?
(Jag jobbar inte på Skattemyndigheten, bara nyfiken…)
Fantastisk tråd är det i alla fall, får hoppas vinet är lika fantastiskt. Tips på mat till denna Rioja?Ja, inte bara bara Decanter hyllar ju denna, på forumet finns ju en hel tråd där vi hyllar Faustinoflaskornas förträffliga överdåd av kitch och avsaknad av lagom.
Om du missade den så här:
http://finewines.se/threads/veckans-bortgloemda-klassiker-v-5-2014.2528/page-3#post-61052
Kan inte detaljerna men tydligen så jobbar Porsche så att när två personer köper bilar för ca 2 mille så ger de bort champagne värda ca 600 kr. Generöst!
Pengar är sekundärt i detta fall.Gårdagen resulterade i ett inköp av en Krug-98 på magnum. Fullständigt oplanerat och impulsivt,,,,
Så bra gick det att hålla i kronorna denna månad
Är det så att om man köper en viss bil får man man skumpa på köpet?
(Jag jobbar inte på Skattemyndigheten, bara nyfiken…)
Lamm i alla dess former, så länge det handlar om stekt eller grillat, är traditionell partner till Rioja.Fantastisk tråd är det i alla fall, får hoppas vinet är lika fantastiskt. Tips på mat till denna Rioja?
Åt spädgris en gång i Spanien med mycket rosmarin till och det var riktigt bra ihop med trad-Rioja.Fantastisk tråd är det i alla fall, får hoppas vinet är lika fantastiskt. Tips på mat till denna Rioja?
Glömde dubbelcitera, ursäkta för dubbla poster.
Om du köper från Gouda Cheese Shop så slipper du betala svenska överpriser.(Old Amsterdam, Old Peter, allt som har svart vax och kostar minst 200kr kilot).