This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Superbly nice catch!2011 La Scolca Gavi Black Label
2007 Vio Giobatta Pigato di Albenga Ma René
2003 ALTA CIMA 6.330 Premium Reserve
2003 Viñedos Errázuriz Ovalle Marchigüe Private Collection Syrah
2011 Jamsheed Syrah Garden Gully
Dessa fem får sätta korken till ikväll och serveras blint till några vänner. De vita är de antagligen chanslösa på och är med mest för mitt egna glada intresses skull.
Nöp även en 2011 Tenuta delle Terre Nere Etna Prephylloxera La Vigna di Don Peppino vid senaste webblanseringen.
Slå till om priset är rätt!Vad säger ni champagnenördar, gjorde Mumm bra champagne på 60-talet? Kan få köpa en magnum från 1961 om jag vill. Eller är det noll chans till bra upplevelse?
Slå till om fyllnivån, färgen/utseendet och priset är rätt.Vad säger ni champagnenördar, gjorde Mumm bra champagne på 60-talet? Kan få köpa en magnum från 1961 om jag vill. Eller är det noll chans till bra upplevelse?
Oj vad kul, själv köpte jag enbart tre i förrgår.6 fl 2010, Reyneke Reserve.
Trodde inte jag skulle fylla på den röda Sydafrikahyllan men det här vinet var verkligen ngt alldeles extra.
Ganska många med tanke på dina vinutrymmen.Oj vad kul, själv köpte jag enbart tre i förrgår.
Exakt, nu påminde du mig om att jag måste få tummen ur och skaffa vinförvaring...eller öka på konsumtionstakten.Ganska många med tanke på dina vinutrymmen.
Exakt, nu påminde du mig om att jag måste få tummen ur och skaffa vinförvaring...eller öka på konsumtionstakten.
Jag ligger högt redan, nästa nivå kräver nog att jag börjar spotta mer.Öka på konsumtionstakten!
Varför inte både och...Öka på konsumtionstakten!
Touché, det är nog det bästa alternativetVarför inte både och...
Packa med dig ett par lådor eller tre och kom hit till Tokyo vettja! Vi kan nog baxa i oss tre var om dagen.Jag ligger högt redan, nästa nivå kräver nog att jag börjar spotta mer.
Det skulle inte förvåna mig om vi kan, jag är klart sugen skall du veta, men vi måste ju jobba också...och ta hand om våra fruar.Packa med dig ett par lådor eller tre och kom hit till Tokyo vettja! Vi kan nog baxa i oss tre var om dagen.
Då har vi någonting att skicka tillbaka dina kvarlevor iFlera lådor Ruché, kanske...
Slå till om fyllnivån, färgen/utseendet och priset är rätt.
Mumm gjorde i alla fall usla champagner på 1980-talet och (huvuddelen av?) 1990-talet, men frågan är om de hade kunnat klara sig som ett känt namn om de var usla redan på 1960-talet?
Avslöja inte sådana hemligheter!Och några flaskor Monsanto Chianti Riserva (om ni inte gillar Chianti måste ni prova denna!)
Monsantos Monrosso chianti är väldigt trevlig för sitt pris. Riservan har jag inte smakat. Men skall beställa en på studs!Blev inget köp, ville inte betala 2000 DKK för en flaska med lite låg nivå. Men jag köpte en Krug GC från 80-talet istället för 1200 kr (billigare än på bolaget)... och lite annat också såsom
Calon Segur 1996
Roumier Clos de la Bussiere 2008
Och några flaskor Monsanto Chianti Riserva (om ni inte gillar Chianti måste ni prova denna!)