MartinE
Medlem
Internet is the shit!Ha ha, ja, läste precis på lite på deras sajt
-Men de övriga vinerna är i varje fall enbart från en årgång...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Internet is the shit!Ha ha, ja, läste precis på lite på deras sajt
-Men de övriga vinerna är i varje fall enbart från en årgång...
Nja... Inte heller standardcuvéen "Brut" (samt dess systerviner "Extra-Brut" och "Demi-Sec") eller rosén är enbart från en (1) årgång!-Men de övriga vinerna är i varje fall enbart från en årgång...
ya ya.. Om vi nu ska vara så petiga så...Nja... Inte heller standardcuvéen "Brut" (samt dess systerviner "Extra-Brut" och "Demi-Sec") eller rosén är enbart från en (1) årgång!
Men de övriga är det!
Ja, de har precis bytt årgång. Den (2008:an) kommer ju inte alls bli särskilt intressant...-Såg att de visar L'ancienne med årgång 2008 nu, ska bli spännande och se när det kommer till Schweden...
En av de absolut bästa prestigerna om man ser till vilken kvalité man får för pengarna om man frågar mig... Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)Ja, de har precis bytt årgång. Den (2008:an) kommer ju inte alls bli särskilt intressant...
Fast den är fortfarande ung - i likhet med andra 07or behöver den tid! Men "snudd på fantastisk redan idag" och med "härliga calvadostoner", för att citera mina egna smak- och doftnoter från september!Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen
Det är som vanligt en ständig kamp mellan att köpa flera flaskor av en eller en flaska av flera...så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)
Nyfiken, vad var det för vingårdsbetecknad Selosse 2002 magnum?ya ya.. Om vi nu ska vara så petiga så...
-Såg att de visar L'ancienne med årgång 2008 nu, ska bli spännande och se när det kommer till Schweden...
Hon bjöd på L'ancienne 2007 nu senast i Stockholm och den var helt klart det bästa den kvällen om man ser till hur bra det dracks nu och då hade vi rätt trevliga flaskor till bords att jämföra med. (Som vingårdsbetecknad Selosse 2002 på mag)
Missade tyvärr att få någon vettig bild på flaskan, var en flaska som Anselme som tagit med den från sin privata källare, skulle kunna ha varit "bara" en millesime 2002.Nyfiken, vad var det för vingårdsbetecknad Selosse 2002 magnum?
En av de absolut bästa prestigerna om man ser till vilken kvalité man får för pengarna om man frågar mig... Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)
-Ja,fast ska man gå efter vad man sett på teve så fanns det ju ingen färg på den tiden? -Måste ha varit tråkigt när allt bara var svartvitt tänker jag?Allt var bättre förr.
-Ja,fast ska man gå efter vad man sett på teve så fanns det ju ingen färg på den tiden? -Måste ha varit tråkigt när allt bara var svartvitt tänker jag?
Det där var ju bara champagne och sprit ju, räknas knappt mot köpgränser, eller?Efter idogt köande och två vändor till PK-huset och uppenbarligen en hel del tur så har jag nu infört köpstopp för resten av året. För vin. Visa bifogad bild 8772
Saint Vincenten var lite överprissatt tyckte jag. Går att köpa för 57€ på Premiers Grands Crus. Annars ett bra val.Efter idogt köande och två vändor till PK-huset och uppenbarligen en hel del tur så har jag nu infört köpstopp för resten av året. För vin. Visa bifogad bild 8772
Jo jag vet.. Jag kommer nog att komplettera med flaskor därifrån också med tanke på hur bra de blir med ålder, Har till min stora glädje fortfarande ett gäng -96'or kvar i källarenSaint Vincenten var lite överprissatt tyckte jag. Går att köpa för 57€ på Premiers Grands Crus. Annars ett bra val.