Dalskåning
Medlem
Två Vive la Joie 2008 cremanter från beställningssortimentet och två Bin 389 (2010 och 2011), samt en Bin 28 2012 från DE blev det idag.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Snyggt, var köptes dom?Visa bifogad bild 9175
Dagens danska inköp
Slarvade lite vid dagens webbsläpp:
Sugarille Pieve di Santa Restituta, x 1
Etna Rosso Prephylloxera Vigna di Don Peppino Tenuta delle Terre Nere x 2
Missade 10.00 med ca 60 sek så Reynard var redan fullbokad så det blev bara en Sugarille
Samma här. En absolut kanon-producent!Patrick Piuze-lådan från Caviste.
Det var på auktionen på vinforum.dkSnyggt, var köptes dom?
Förra veckan provade jag denna blint mot lågprischampagne och andra mousserande från NZ. Klarade sig mycket bra, exempelvis bättre än Beaumont des Crayères.Stoneleigh NV
Denna var tyligen utgående men men. blev 2st St Henri istället.1x Bin 389 2014
Stoneleigh NV
Intressant. Jag hade också med en Stoneleigh NV som referens på ett mousserande vin i en (blind-)provning av Champagner förra året och i det sällskapet var den chanslös. Även en basic Jacquart (vanliga huset, ej Andre) var vida överlägsen Stoneleigh. Vill minnas att jag tyckte att Stoneleigh hade en oangenäm doft men var ok i munnen.Förra veckan provade jag denna blint mot lågprischampagne och andra mousserande från NZ. Klarade sig mycket bra, exempelvis bättre än Beaumont des Crayères.
Jag hade faktiskt Stoneleigh högt på doft, en fin krutton som jag sällan upplevt utanför Champagne. Bäst i provningen var dock 2014 Quartz Reef, men den var ju också dyrare än champagnerna.Intressant. Jag hade också med en Stoneleigh NV som referens på ett mousserande vin i en (blind-)provning av Champagner förra året och i det sällskapet var den chanslös. Även en basic Jacquart (vanliga huset, ej Andre) var vida överlägsen Stoneleigh. Vill minnas att jag tyckte att Stoneleigh hade en oangenäm doft men var ok i munnen.