Omar Khayyam
Medlem
finalement! hämtade ut några 2015 Cartology.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vart köpte du chablin??Liten beställning som trillade in idag från utlandet.
Visa bifogad bild 10804
00:an är grym!Skulle köpa mig en Winston Churchill 04 på bolaget i Höganäs att avnjuta med lunchporchettan idag. Döm om min förvåning då de ursäktade sig med att 04 tyvärr är slut och att de bara har 00 i butiken. Fick inte ens rabatt för att jag fick nöja mig med gammalt vin.
Vart köpte du chablin??
Bra köp! Jag drack för övrigt Pinot Noir W på plats hos Weinbach i juli - riktigt lovande!
Kanske OT, men jag såg att Borgognos Barolo Riserva 2008 från 1/9 ligger i ordinarie sortimentet för märkligt låga 299:- och med en, i alla fall för mina ögon, ny ettikett. Är det någon som har koll på det rör sig om?
Om Producenten
Firman Giacomo Borgogno togs över år 2008 av familjen Farinetti, efter att ha varit i familjen Borgognos ägo. Familjen Borgogno startade vineriet år 1761, och familjen Farinetti har genomfört en varsam renovering av huvudbyggnaden till dess ursprungliga utseende. Den historiska källaren från 1761 har bevarats som den är. Sedan 2012 driver Andrea Farinetti firman, efter avslutade studier i önologi.
kollar man på importörens hemsida så kostar vanliga barolon 2012 439 kr medan riservan årgång 2006 kostar 1169 och 2003 riserva 659. Och no name 2013 kostar 249. Och sedan några år tillbaka har vingårdstappningarna en svart etikett. Kan vara det nya gänget som sätter sin prägel på den klassiska firman? eller är det en cuvee suedoise?om man tittar på wine-searcher så ligger europasnittet på 237 spänn ex-tax. jag misstänker att texten på systembolagets hemsida är en trolig förklaring:
dvs ny ägare, möjligen ny vinmakare, stor misstänksamhet
Hur var det med skörden 2008, var den större än normalt?
kollar man på importörens hemsida så kostar vanliga barolon 2012 439 kr medan riservan årgång 2006 kostar 1169 och 2003 riserva 659. Och no name 2013 kostar 249. Och sedan några år tillbaka har vingårdstappningarna en svart etikett. Kan vara det nya gänget som sätter sin prägel på den klassiska firman? eller är det en cuvee suedoise?
Mycket talar för Cuvee Suedoise (bolagets flaska till höger)kollar man på importörens hemsida så kostar vanliga barolon 2012 439 kr medan riservan årgång 2006 kostar 1169 och 2003 riserva 659. Och no name 2013 kostar 249. Och sedan några år tillbaka har vingårdstappningarna en svart etikett. Kan vara det nya gänget som sätter sin prägel på den klassiska firman? eller är det en cuvee suedoise?