Poussard
Medlem
Fick hem några flaskor Pierre Frick i veckan, härligt vin
Drack du det och har några smaknoter?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fick hem några flaskor Pierre Frick i veckan, härligt vin
Drack det som hastigast, det är som jag beskrev för länge sen lite oljigt och åt det sötare hållet. Om något skulle jag säga att vinet gör sig lite bättre till mat, jag drack det ursprungligen till torsk med hollandaise så upplevelsen blev betydligt mildare. Jag lovar att tagga dig i veckan när jag knäcker en andra flaska och smakar efter lite bättreDrack du det och har några smaknoter?
Drack det som hastigast, det är som jag beskrev för länge sen lite oljigt och åt det sötare hållet. Om något skulle jag säga att vinet gör sig lite bättre till mat, jag drack det ursprungligen till torsk med hollandaise så upplevelsen blev betydligt mildare. Jag lovar att tagga dig i veckan när jag knäcker en andra flaska och smakar efter lite bättre
En annan kul nyhet är att jag nymera innehar ett halvfack på Grappe vilket innebär att jag äntligen kan köpa viner med avsikt att spara dem länge
Jag kan säga att det är jakt på champagne från 2008 om det finns någon kvarGrattis Det är nu det blir ekonomiskt farligt på riktigt!
En annan kul nyhet är att jag nymera innehar ett halvfack på Grappe vilket innebär att jag äntligen kan köpa viner med avsikt att spara dem länge
Grattis Det är nu det blir ekonomiskt farligt på riktigt!
Drack den i december förra året och minns att jag tyckte den var riktigt bra så jag beställde själv en flaska för att prova snart igen. Är den lika bra så får det väl bli en lite större beställningDom senaste och ett kommande små släpp har för mig varit tre gäspningar (vad hände med bdx-14 lanseringen?) nåväl, kom skaplig bdx i bs här om veckan iaf.
Visa bifogad bild 10772
Kan nog stämma att gillar när det finns lite ungdomlig spänst kvar annars är det väl nyfikenhet och dålig karaktär som gör att vissa flaskor får gå för tidigt. Men idag var det ju bra släpp från Napa med viner från Mount Eden var det inget som passade?Låter bra, tänkt mig att vänta i 3 år innan första plopp. Kanske tidigare? Jag älskar mina viner väl mogna, om jag läst dig rätt, kanske du nyper dom lite tidigare?
Var sugen, men mina erfarenheter av Napa cab är rätt liten, och den jag har är att även efter 10 år är den primör. Men som sagt liten erfarenhet, mest Ridge, Kune och en och annan Dominus. Mount Eden? Är det rek på den?Kan nog stämma att gillar när det finns lite ungdomlig spänst kvar annars är det väl nyfikenhet och dålig karaktär som gör att vissa flaskor får gå för tidigt. Men idag var det ju bra släpp från Napa med viner från Mount Eden var det inget som passade?
Vad tror du om Massolino Barolo Parussi?Kan nog stämma att gillar när det finns lite ungdomlig spänst kvar annars är det väl nyfikenhet och dålig karaktär som gör att vissa flaskor får gå för tidigt. Men idag var det ju bra släpp från Napa med viner från Mount Eden var det inget som passade?
Har mest erfarenhet av Massolinos standardbarolo vilken jag har köpt i olika årgångar. 2006 Margheria förstod jag mig inte alls på. Men årgång 2006 är väl inte tillgänglig än. Kan varken råda eller avråda att köpa Parussi, men själv har jag köpt några 2013 av instegsbarolon och känner mig nöjd.Vad tror du om Massolino Barolo Parussi?
Fyllde på lite igår, någon som testat tidigare årgångar? Hur står sig den här instegsbarolon mot andra i samma prisklass?
Har tidigare testat
G.D Varja Albe, Massolino Serralunga samt Azelia.
Skulle vara roligt att veta om det finns något släktband till någon av dom andra Conternos i Baroloregionen, känner sedan tidigare till att Aldo Conterno är sprungen ur Giacomo Conterno. Visa bifogad bild 10776