Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
-Vem handlar du ifrån om man får fråga?Visa bifogad bild 10672 Lite Barolo 2013 att fylla på med i källaren.
Börjar bli dags att fylla på med -13 här också...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
-Vem handlar du ifrån om man får fråga?Visa bifogad bild 10672 Lite Barolo 2013 att fylla på med i källaren.
Jag handlar från xtrawine.it-Vem handlar du ifrån om man får fråga?
Börjar bli dags att fylla på med -13 här också...
Cab franc för halva slanten snarare, tre av flaskorna var Merlot, Syrah, Duras och BraucolSpontanshopping av Caviste 073.. det var ju Chinon och Cab Franc för hela slanten så det var svårt att motstå
Cab franc för halva slanten snarare, tre av flaskorna var Merlot, Syrah, Duras och Braucol
Precis, köpte den jag med och den där vdf-blenden fick inte mig mindre intresserad direkt. Ända tråkiga är väl att det är köpta druvor men det finns ju en anledning och en story bakom och vem gillar inte en story?
För någon som inte har erfarenher av cab. Franc; är det "lättare" viner i Caviste-släppet? Gillar mest tyngre viner typ Rhone, bourdeuxblends och Tannat. Dock ser ju Cavistesläopet prisvärt ut men är det fel smakprofil utifrån mina preferenser?
Satan i gatan vad jag trött jag är på dessa "lockbeteslanseringar" på BS! Nu sms om att cartology också är "tillfälligt slut hos leverantör". Nån borde styra upp detta på Systembolaget. Eller så borde nån anmäla till Konsumentverket.
Inga Charles Heidsieck för 275kr/st? Mis en cave 2009 & degourgee 2016 senast jag kollade betyder väl att de är gjorda på 2008 års skörd?
Jag har fått två beställningar makulerade, men det står fortfarande att det finns kvar. Prövar en tredje gång. Berätta gärna om du får några flaskor.Kan det stämma? Beställde några flaskor i tisdags men inte fått besked om att den skulle vara slut. Så sent som igår skickade man ut ett nyhetsmejl om "Cartology", att man har fått loss 480 fl av den.
Skulle säga att mitt hjärta väl ligger i liknande härad som ditt och jag hade svårt för rena cab. Franc innan jag testade Grosbois men jag kan verkligen rekommendera dem om du vill utmana dig själv lite, perfekta till lite lättare kött/kycklingrätter. En annan favorit jag upptäckt senare och kan rekommendera är Domaine Porte Saint Jean av Sylvain Dittère men den är betydligt dyrare i fall man vill gå helt regelrätta vägar med privatimport och inte kan ta direkt ifrån Frankrike.För någon som inte har erfarenher av cab. Franc; är det "lättare" viner i Caviste-släppet? Gillar mest tyngre viner typ Rhone, bourdeuxblends och Tannat. Dock ser ju Cavistesläopet prisvärt ut men är det fel smakprofil utifrån mina preferenser?
Du menar förstås "om man vill handla via den svenska importören" - annars är det ju bara att antingen hitta en handlare som betalar svensk alkoholskatt och moms alternativt en handlare som klarar av att du ordnar transporten själv så du kan anmäla införseln till skv, betala alkoholskatten och ordna transporten. Det är ju bara när du försöker köpa direkt av tillverkaren som du råkar ut för att de inte vill sälja till sverige om de har en importör här.Skulle säga att mitt hjärta väl ligger i liknande härad som ditt och jag hade svårt för rena cab. Franc innan jag testade Grosbois men jag kan verkligen rekommendera dem om du vill utmana dig själv lite, perfekta till lite lättare kött/kycklingrätter. En annan favorit jag upptäckt senare och kan rekommendera är Domaine Porte Saint Jean av Sylvain Dittère men den är betydligt dyrare i fall man vill gå helt regelrätta vägar med privatimport och inte kan ta direkt ifrån Frankrike.
Ja, Dryckesbutiken är fantastiska att ha att göra med men 25-30% dyrare än om man fixar ifrån franska handlare och betalar skatten själv.Du menar förstås "om man vill handla via den svenska importören" - annars är det ju bara att antingen hitta en handlare som betalar svensk alkoholskatt och moms alternativt en handlare som klarar av att du ordnar transporten själv så du kan anmäla införseln till skv, betala alkoholskatten och ordna transporten. Det är ju bara när du försöker köpa direkt av tillverkaren som du råkar ut för att de inte vill sälja till sverige om de har en importör här.
Har du frågat varför de inte använder beställningssortimentet?Ja, Dryckesbutiken är fantastiska att ha att göra med men 25-30% dyrare än om man fixar ifrån franska handlare och betalar skatten själv.
Not: priset blir ju inte lägre, men..Har du frågat varför de inte använder beställningssortimentet?
Nej, faktiskt inte. Med tanke på att admin verkar jobbigare för både kund och importör vid privatimport så hade jag väl gissat att det är något som är ännu jobbigare för dem med beställningssortimentet. Men det är ren spekulation ifrån min sida.Har du frågat varför de inte använder beställningssortimentet?
Du behöver inte vara orolig för druvorna, Nicolas har vittnat om hur otroligt fint skötta vingårdarna där nere är, mycket bättre än han klarar att hålla efter sina egna vingårdar. Men ägaren är en riktig sopa på vinmakning. När Nico berättade om sina planer på att ta med ett team plockare och skörda för hand fick han till svar att han är galen...
Jag fick prova deras vin sida vid sida med "kusinen". Odrickbar, tjock vaniljsörja, överextraherat och ek-chippat. Det är faktiskt svårt att ta in hur de två vinerna kan komma från samma odlingar.
Ursprungligen skulle vinet heta "min mammas kusin på semester i Gaillac" men man nöjde sig med den kortare versionen. Kanske lika bra för vinet har redan blivit så uppskattat i Frankrike att Nico har skrivit på för att fortsätta samarbetet.
En annan rolig detalj. De flaskor som kommer till Sverige är de sista som bär tillägget Chiner. När AOC-gubbarna fick nys om att Nico tänker fortsätta göra vinet vid sidan av Chinon-versionen "La Cuisine.." och med likartad etikett blev det stopp för Chiner på etiketten.
Domänvinerna i lådan är de sista 2015-flaskorna Nicolas har kvar i källaren. Och några 2016 blir det ju inte så det lär väl dröja innan vi får se Gabare och Clos du Noyer igen.
End of sales pitch...
Tack för tipset!Jag handlar från xtrawine.it
Jag har aldrig haft några problem när jag handlat därifrån, snabba leveranser och så har dom "promo" erbjudanden varje fredag. Går att hitta en del till bra pris då.