Pelican Storage på Kungsholmen. De har inte så många "vinrum" och de få de har kostar alldeles för mycket, men jag känner att jag inte har så många val. Frugan och barnen skulle inte uppskatta att dela lägenheten med 1000-tals flaskor vin. Även om inte jag personligen hade haft något emot att ha vinerna på armlängds avstånd när jag sover.
Vilket påminner mig om vad som hände för några veckor sedan på barnens förskola när jag stod och snackade med en kille som jobbar för en svensk vinimportör och hans 5 åriga dotter plötsligt säger ganska högt "Pappa har 1000 flaskor vin hemma". Varpå han försökte med "Ehm..nej..ehm..inte riktigt så många..." BUSTED!
Kanske inte det "ryktet" man vill ha bland förskolepersonalen och övriga barns föräldrar. "Alkoholisten som har lägenheten fylld med mer vin än en normal person dricker under en livstid" Även om vinnördar som oss på forumet både skulle förstå, upskatta och välkomna detta
Hur som helst, åter till dilemmat, kostnad för extern lagring vs. lagra det hemma. Frugan tycker det räcker med att vinlagringsskåpet där hemma tar upp dyrbar plats i lägenheten
och att man kan hitta en och annan flaska i skåp, lådor och garderober där man minst anar det
. Drömmen är väl att bygga ett vinrum hemma med plats för 1500-2000 flaskor. Men då måste vi flytta till ett större boende först.
Jag: "- Du, jag har funderat och jag tror vi skulle behöva 10 kvm till. Det går väl på någon miljon till..."
Frugan: "- Ja men nice, det vore ju underbart!"
Jag: "- Mmm, ja, ehm...till min vinsamling alltså..."
Ridå.