StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tack!A71 betyder deggad första kvartalet 2017, vilket antagligen innebär bas ’11.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack!A71 betyder deggad första kvartalet 2017, vilket antagligen innebär bas ’11.
Vet inget om värdet men misstänker att en dubbelmagnum av en av de största producenternas instegsbrunello knappast drar iväg till skyn. Jag förstår precis som du inte heller riktigt när man ska dricka tre liter brunello, men det är ju i mitt liv. Du kanske har stora middagar . Det bästa med storleken är väl att man kan hoppas på att det håller och utvecklas längre, så om man tex som jag har en dotter född 2016 och kan dricka denna med stor behållning när hon är 30+ kanske det spelar mindre roll om inte allt vin går åt i en sittning. Men det är ju om årgången har en särskild sentimental betydelse för dig.Funderar på att köpa några dubbelmagnum av brunello 2016 men samtidigt sitter man här och undrar "när kommer man öppna en sådan flaska egentligen?" för att prata sig själv ur det.
Flaskan jag just nu har i åtanke är en Poggione 2016 dubbelmagnum om det spelar någon roll. Kanske skulle vara mer värt att vänta till 2016 riserva dyker upp och kanske skaffa någon/några av dessa istället?
Det jag eftersökte var mest argument för/emot att skaffa flaskor av denna storlek när det kommer till just brunello. Inte direkt något som kan drickas ganska fort likt en riesling kabinett.
Finns det egentligen något extra värde för dessa på auktioner i framtiden med i förhållande till halvmagnums/magnum? Om man nu skulle sälja den i framtiden.
Vilka är svensk importör av dom?Uthämtat från förra veckans webblansering och från BS.
1 x 2018 Thibault Liger-Belair Aux Charmes
2 x 2018 Thibault Liger-Belair Nuits Saint-Georges
4 x 2016 PerSe Volare del Camino
Visa bifogad bild 24444
Jag gissar att det är Thibault Liger-Belair du undrar över och då är det: https://www.vinitor.se/Vilka är svensk importör av dom?
Nej det är som du säger, att värdeökningen nog inte är att något att räkna med.Vet inget om värdet men misstänker att en dubbelmagnum av en av de största producenternas instegsbrunello knappast drar iväg till skyn. Jag förstår precis som du inte heller riktigt när man ska dricka tre liter brunello, men det är ju i mitt liv. Du kanske har stora middagar . Det bästa med storleken är väl att man kan hoppas på att det håller och utvecklas längre, så om man tex som jag har en dotter född 2016 och kan dricka denna med stor behållning när hon är 30+ kanske det spelar mindre roll om inte allt vin går åt i en sittning. Men det är ju om årgången har en särskild sentimental betydelse för dig.
Du bara måste pinga mig då du skriver smaknot av Setuballen!Köpta under semestern i Portugal.
Jose Maria da Fonseca Alambre 20 Anos Moscatel de Setubal
2013 Bussaco Tinto - Reservado
2017 Niepoort Batuta Tinto
2004 Quinta das Bágeiras Fogueira
Härligt !Så kom de äntligen hem!
Visa bifogad bild 25214
2 st 2012 Ridge Geyserville
4 st 2013 Ridge Geyserville
3 st 2015 Ridge Geyserville
Här skall klunkas!
Skämmigt fint fynd. Avsevärt lägre pris per flaska än senaste årgången på SB.Härligt !
Bra pris också ?
Snyggt!Skämmigt fint fynd. Avsevärt lägre pris per flaska än senaste årgången på SB.
Bejakar min lilla inre svensk och jagar enbart FYND på auktionerna.
Försöker få hem ett spännande litet gäng varje vecka.
De här spännande fynden kom förresten också:
Visa bifogad bild 25215
Eller Christies, Sothebys?Snyggt!
Vilka siter kör du?
Catawiki och Bukowskis?
Mest blir det Yahoo Auctions i Japan.Snyggt!
Vilka siter kör du?
Catawiki och Bukowskis?
Jammy jammy med Climens -88 (Bra nivå och färg också).Skämmigt fint fynd. Avsevärt lägre pris per flaska än senaste årgången på SB.
Bejakar min lilla inre svensk och jagar enbart FYND på auktionerna.
Försöker få hem ett spännande litet gäng varje vecka.
De här spännande fynden kom förresten också:
Visa bifogad bild 25215
Allt passar med Sudden från 1982Jammy jammy med Climens -88 (Bra nivå och färg också).
Passar den bra ihop med Sud -82 tror du ?