matage
Medlem
Tackar - då vet jag vad jag ska göra imorgon.Yes körde Privatimport från TM kvalitetsviner 551kr flaskan gick det på.
Har nog aldrig druckit en champagne som förändrat sig så mycket i glaset under en kväll
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tackar - då vet jag vad jag ska göra imorgon.Yes körde Privatimport från TM kvalitetsviner 551kr flaskan gick det på.
Fick min låda efter ca 1 vecka utan några problem. Förutom att dom inte hade fått en bokstav rätt på adressen. Tur att budfirman hade huvudet på skaft. Bra butik, roliga viner och hyfsad frakt. Kommer definitivt att handla därifrån igen. Tack för tipset!Jaha nu är det någon klaktskalle i Tyskland som antingen tappat lådan i marken eller vält lastbilen - mitt paket med delvis utsålda viner är på väg tillbaka till Frankrike för damage control...
Alltid kul när bra viner hittar till Sverige. Köper Macles CdJ (runt 17€) samt Château-Chalon (runt 45€) varje år och stoppar undan. C-C behöver massor med tid men även CdJ tycker jag behöver minst fem år, gärna mer. Undantaget är 2008 som är i en kanondrickfas nu!2010 Domaine Macle, Côtes du Jura har hittat till beställningssortimentet.
Plockade upp min beställning på Macle idagOi! 2010 Domaine Macle, Côtes du Jura har hittat till beställningssortimentet. Missat detta i en hel månad, tydligen. Any Jura-takers? @gece @jrick ?
Köpte på mig två flaskor.
Samt en mindre uppsättning av mitt nya husvin, 2014 Margan, Semillon - Hunter Valley. Sjukt ung, men ack så gott! Hunter Valley är riktigt grymt område, och tycker att 119 kr pavan är fint pris för vätskan i glaset.
Det konstiga med min sändning är att den kommit till Sverige nu utan att vända tillbaka till Frankrike först. Får se i veckan när jag hämtar den på posten om det är något som är trasigt. Vad köpte du för något?Fick min låda efter ca 1 vecka utan några problem. Förutom att dom inte hade fått en bokstav rätt på adressen. Tur att budfirman hade huvudet på skaft. Bra butik, roliga viner och hyfsad frakt. Kommer definitivt att handla därifrån igen. Tack för tipset!
Macle är lite dyr i BS tycker jag men det får man väl leva med, skulle definitivt köpt omedelbart om jag inte hade köpt så mycket nyligen. Har bara hört gott om och det är en blandning av Chardonnay och Savagnin och jag har gillat allt som jag har smakat av sådana blandningar.Oi! 2010 Domaine Macle, Côtes du Jura har hittat till beställningssortimentet. Missat detta i en hel månad, tydligen. Any Jura-takers? @gece @jrick ?
Samt en mindre uppsättning av mitt nya husvin, 2014 Margan, Semillon - Hunter Valley. Sjukt ung, men ack så gott! Hunter Valley är riktigt grymt område, och tycker att 119 kr pavan är fint pris för vätskan i glaset.
Lite blandat. Bojo, Loire, St-Joseph och Jura.Det konstiga med min sändning är att den kommit till Sverige nu utan att vända tillbaka till Frankrike först. Får se i veckan när jag hämtar den på posten om det är något som är trasigt. Vad köpte du för något?
Tack för tipset! Provat den?Oi! 2010 Domaine Macle, Côtes du Jura har hittat till beställningssortimentet. Missat detta i en hel månad, tydligen. Any Jura-takers? @gece @jrick ?
Veckans köp blev:
Côte-Rôtie (99188) 2011
Pommard Premier Cru Les Epenots (92186) 2012
Château Potensac (99138) 2005
Macán, Benjamin de Rothschild &Vega Sicilia (90321) 2010
Barolo Marcenasco (90106) 2011
Château Figeac (73300) 2011 är också beställd men den har inte kommit än, och på bolagets sida så står det att den är slut.
Hoppas att jag fick tag i en när jag beställde!
Mvh,
Toby
Inte 2010, nej. Har druckit ett gäng Macle i London, men under omständigheter där inga anteckningar togs och, eh, jag inte ens kommer ihåg särskilt mycket över huvud taget. Men gott var det!Tack för tipset! Provat den?
Där Bacchi inspiration flyger in, flyger noggranna noter ut...Inte 2010, nej. Har druckit ett gäng Macle i London, men under omständigheter där inga anteckningar togs och, eh, jag inte ens kommer ihåg särskilt mycket över huvud taget. Men gott var det!
Månadens visdomsord! Hade jag inte varit förkyld hade jag öppnat en 2010 bara för att utbringa en internet-skål!Där Bacchi inspiration flyger in, flyger noggranna noter ut...
Månadens visdomsord! Hade jag inte varit förkyld hade jag öppnat en 2010 bara för att utbringa en internet-skål!