Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Daniel A

Administratör
Så det är alltså stora vinuthämtningsdagen idag?

Två flaskor från den intressanta Loire-producenten Mai et Kenji Hodgson, en chenin och en cab f. Alltid lite extra hipster med producenter som struntar i AOC (vet ej anledning).

Samt:
2010 Barranco Oscuro, Garnata
2006 Losada, Bierzo
2006 Lopez de Heredia, viña gravonia
(missade att köpa 2005or när de fanns. :( )
NV Fox Creek, Vixen (rött mousserande från Australien! Kul!)

XBbqonv.jpg

rs14

Medlem
Beställde några flaskor Pierre Gonon St Joseph 2014 samt en låda vit Côtes du Rhône av Chapoutier som idag började säljas för halva priset (nr 71949 - 59 kr istället för 119 kr). Det får kompensera prishöjningen på Gonon som nu betingar 385 kr/fl. 12:an kostade väl 295 vill jag minnas...

MartinE

Medlem
Lika bra att passa på att handla lite till innan någon får för sig att utropa köpstopp... ;) Jag har därför även hämtat hem följande snyggingar:

Bérêche Le Beaux Regards 2011
Bérêche Campania Remensis 2011
Laherte Frères Les Empreintes 2010 x2
Laherte Frères Les Vignes d'Autrefois 2011 x2
Laboratorio Rupestre Escombro 2013 x2

Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag korkar upp min första Escombro?

Keen

slan
Det finns en massa kvar av dagens webblansering, kunde inte hålla fingrarna i styr och fick två Arnaud Ente Meursault Clos des Ambres till vad som verkar vara ett "förmånligt" pris.
Jag föll dit på likadant köp.
Hängde dock på låset och noterade att 1340 flaskor Ardbeg var borta på 30 sekunder (hann inte se nedräkningen, utan öppnade fliken med websläppet typ 10:00:30). Felskrivet antal eller bara väldigt ivriga whiskeykännare?

gece

Man vänjer sig.
Jag föll dit på likadant köp.
Hängde dock på låset och noterade att 1340 flaskor Ardbeg var borta på 30 sekunder (hann inte se nedräkningen, utan öppnade fliken med websläppet typ 10:00:30). Felskrivet antal eller bara väldigt ivriga whiskeykännare?
Antalet verkar stämma med andra källor. Även om Ardbeg brukar göra rätt bra grejer (som de är bra på att marknadsföra) tror jag detta är något av ett investeringsobjekt.

Wintermute

Medlem
Antalet verkar stämma med andra källor. Även om Ardbeg brukar göra rätt bra grejer (som de är bra på att marknadsföra) tror jag detta är något av ett investeringsobjekt.
Jag tror dessutom att det kan vara ett utfall av att människor är flockdjur (likt fåren). När ryktet börjar gå om att man bör köpa den, följer folk villigt efter. Bolis har 1500 sorters Whisky (som etiketten heter på deras hemsida), men bara 23 sorters Armagnac. Speglar det dryckernas inherenta möjliga smakupplevelser, eller vilket håll flocken springer åt?

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Har inte fått leverans av mina Vilmart än. Antar att postämbetet tar tid på sig till de djupt mörka, värmländska skogarna.

MartinE

Medlem
Väntar också fortfarande på mina Vilmart! :(

Fördriver tiden med att handla annat så länge... Bl a dessa:

Jacquesson Avize Champ Caïn 2005
Jacquesson Aÿ Vauzelle Terme 2005
Jacquesson Dizy Corne Bautray 2005
Jacquesson Dizy Terres Rouges 2008
Michel Turgy Vieilles Vignes 2010

:)

Toppen