This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så det är alltså stora vinuthämtningsdagen idag?
Högg en 2010 Vosne-Romanée Premier Cru Les Beaux Monts Domaine Perrot-Minot enligt principen om "förmånligt" pris.Det finns en massa kvar av dagens webblansering, kunde inte hålla fingrarna i styr och fick två Arnaud Ente Meursault Clos des Ambres till vad som verkar vara ett "förmånligt" pris.
Max en timme det är ju ändå fredag!Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag korkar upp min första Escombro?
Jag föll dit på likadant köp.Det finns en massa kvar av dagens webblansering, kunde inte hålla fingrarna i styr och fick två Arnaud Ente Meursault Clos des Ambres till vad som verkar vara ett "förmånligt" pris.
Antalet verkar stämma med andra källor. Även om Ardbeg brukar göra rätt bra grejer (som de är bra på att marknadsföra) tror jag detta är något av ett investeringsobjekt.Jag föll dit på likadant köp.
Hängde dock på låset och noterade att 1340 flaskor Ardbeg var borta på 30 sekunder (hann inte se nedräkningen, utan öppnade fliken med websläppet typ 10:00:30). Felskrivet antal eller bara väldigt ivriga whiskeykännare?
Del av dagens skörd. Eftersom detta är helt nytt för mig inställer sig frågan:Du kan addera Reyneke på din måste-besöka-lista! De andra känns helt rätt och som måsten också. Boekenhoutskloof kan säkert vara vettigt att spana in också.
Var gång!Del av dagens skörd. Eftersom detta är helt nytt för mig inställer sig frågan:
Visa bifogad bild 6731
Ka'du sige mig, hvornaar smager en Reyneke bedst?
Som man frågar får man svarVar gång!
Jag tror dessutom att det kan vara ett utfall av att människor är flockdjur (likt fåren). När ryktet börjar gå om att man bör köpa den, följer folk villigt efter. Bolis har 1500 sorters Whisky (som etiketten heter på deras hemsida), men bara 23 sorters Armagnac. Speglar det dryckernas inherenta möjliga smakupplevelser, eller vilket håll flocken springer åt?Antalet verkar stämma med andra källor. Även om Ardbeg brukar göra rätt bra grejer (som de är bra på att marknadsföra) tror jag detta är något av ett investeringsobjekt.