Ja tänka sig, tom i Norge så är det billigare. Framförallt BdB är ju lite över en hundralapp billigare.Håller helt med, och Henriot går alltid att hitta runt om i Europa för väsentligt lägre pris än SB
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja tänka sig, tom i Norge så är det billigare. Framförallt BdB är ju lite över en hundralapp billigare.Håller helt med, och Henriot går alltid att hitta runt om i Europa för väsentligt lägre pris än SB
Jag kan tänka mig 2 fl, men min franska har passerat bäst före datum. Så finns det en tredje person som tar två flaskor bor i Gbg-området och bemästrar franska och kan göra beställningen så är vi hamnOm någon i Göteborgstrakten vill få till ett samköp köper jag gärna 2-3 flaskor. Min franska är obefintlig så jag vill/kan/törs ej beställa själv.
Kan tipsa herrarna om att det finns ett översättningsverktyg i t.ex Chromes webbläsare som kan översätta hela sidan till stolpig svenska, även om jag tycker att en webbshop brukar gå att handla ifrån utan att man bemästrar språket (jag har beställt från Holland, Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland).Jag kan tänka mig 2 fl, men min franska har passerat bäst före datum. Så finns det en tredje person som tar två flaskor bor i Gbg-området och bemästrar franska och kan göra beställningen så är vi hamn
Kan tipsa herrarna om att det finns ett översättningsverktyg i t.ex Chromes webbläsare som kan översätta hela sidan till stolpig svenska, även om jag tycker att en webbshop brukar gå att handla ifrån utan att man bemästrar språket (jag har beställt från Holland, Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland).
Hade man varit singel hade ju detta varit ett lysande sätt att slå två flugor i en smäll...Selosse priserna har ju dragit iväg lite om man vill handla här i Sverige så jag googlade runt lite för att kolla alternativ. Såg att Substance finns faktiskt att köpa på färjorna Silja Serenade och Silja Symphony för 1990kr / flaska. Mailade kundtjänsten igår för att kolla lagersaldo och det finns 6st flaskor på Serenade båten och 8st på Symphony båten.
Tänkte först boka en resa själv bara för att köpa dem men först resa till Sthlm + 40h Helsingfors kryssning + resa tillbaka till Gbg känns inte så tilltalande. Det i kombination med att sambon tyckte det var en utomordentligt dålig idé att köpa 8st flaskor Substance resulterar i att jag nog ändå får avstå detta potentiella fynd och nöja mig med det fåtal Selosse Subtance som redan ligger i källaren.
Hur som helst.. Tänkte tipsa om detta ifall någon är sugen.
Nedna följer länk till taxfree listan:
http://yumpu.pdfs.s3.amazonaws.com/...-ea9d260a4bbb51f1ddf184bf9abdbc281cc47fa6.pdf
Köp Selosse och få en Booze crooze på köpetHade man varit singel hade ju detta varit ett lysande sätt att slå två flugor i en smäll...
Missade den infon, var läste du att basårgången är 2010?Med basår 2010... Den som släpps på bolaget imorgon är 2012?!
Heidsieck på webbsläppet? Tänker du på BdB som släpps på fredag?Med basår 2010... Den som släpps på bolaget imorgon är 2012?!
Jo den hittade jag på samma sida som jag även läst tidigare. Bra när man kan svara på sina egna frågor.Missade den infon, var läste du att basårgången är 2010?
Han menar nog BdB på fredagen.Heidsieck på webbsläppet? Tänker du på BdB som släpps på fredag?
Exakt! Jag som är lite snurrig som tar fel på dag och vin (skyller på pappaledighet och lite sömn)Han menar nog BdB på fredagen.
Slog du till?Som guldmedlem hos Vinunic har du nu en rad fantastiska erbjudanden på flaskor från Roederer. Exempelvis Cristal Rosé 2008 för 5 000 spänn. Eller Cristal Vinothèque Rosé 1996 för 19 000