Jag kammade hem noll flaskor, men jag fick en dumkorkat svar från SB:
Hej,
82236 Labruyère Anthologie Grand Cru Rosé 349,00 kr<
http://www.systembolaget.se/8223601> kommer inte att levereras till din butik. Varan lagerförs enbart av dryckesleverantören och vi saknar aktuell information på vår hemsida om när den är beställningsbar igen. För mer information, vänligen kontakta leverantören. Information om vem som är leverantör hittar du på vår hemsida. Din beställning av denna vara är makulerad men det påverkar inte andra varor i din beställning.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
Detta trots att det stod vid beställningstillfälle att det gick att beställa varan till min butik, och det står så ännu!
Sedan var jag i kontakt med SBs kundtjänst i samband med att jag inte fick nån tilldelning CH08 förre fredagen, att om man beställer ett antal flaskor men lagersaldot understiger det antalet får man inget alls och beställningen makuleras! Stämmer verkligen detta?!? Hur idiotiskt kan det vara?!! Om t.ex. jag beställer 13 flaskor, men det bara finns tolv flaskor på lagret, vill jag hellre nöja mig med tolv flaskor än noll flaskor! Eller?? Om så är fallet, då borde det finnas möjlighet att beställa ”1 tom ... ” antal av en vara.