sunqan
Vinös
https://www.superiore.de/en/prices-discounts-excise-duties/?lang=1Den infon fanns på hemsidan... men man fick leta lite. Det enda märkliga är att vi i dk, se och fi inte kan betala med paypal
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
https://www.superiore.de/en/prices-discounts-excise-duties/?lang=1Den infon fanns på hemsidan... men man fick leta lite. Det enda märkliga är att vi i dk, se och fi inte kan betala med paypal
Ett förtydligande, sorry! Den sista meningen stämmer nog inte. I de priserna borde ingå även svensk moms, men jag är inte helt säker. Det verkar lite komplicerad för mig.Vi fick våra viner i dag. Hade väntat med att de skulle ringa före själva leveransen, men det ringde på dörren strax efter kl. 11 och där var den, leveransen. Och jag kände även killen som kom med paketet! Såg inte bilen, men jag tror att det var DHL, för han kör normalt för de.
Allting har gått hur smidigt som helst. Nu väntar bara att värdera om gubben hade hittat rätt bland alla val som finns.
Det mesta är ordinarie viner, inget speciellt att lagra etc. Jag valde medvetet lite billigare viner, bara för att se hur det hela funkar.
Jag är jättenöjd och kan verkligen rekommendera superiore.de/en/wine/
Totalpriset för 12 flaskor var cirka 1708 sekiner inklusive allt. Firman ombesörjer även vinskatten.
Falesco Vitiano Rosso Umbria IGP 2017, 8,35 €
Librandi Cirò Rosso Classico DOC 2018, 6,25 €
Feudi di San Gregorio Rubrato Aglianico Campania IGT 2017, 9,16 €
Alois Lageder Römigberg Vernatsch Rosso Vigneti delle Dolomiti IGT 2017 11,60 €
Caparzo Rosso di Montalcino DOC 2018, 11,45 €
Planeta Allemanda Moscato Sicilia Noto DOC 2019 secco, 9,70 €
Priset är före ändring till svensk moms, som är alltså nio procent högre. Två flaskor av varje.
Ser ut som krav på 6 flaskor till det priset?Renato ratti barolo marcenasco 2016 magnum för 649kr, inget kollikrav och fri frakt hos philipssonwine nu https://www.philipsonwine.com/2016-barolo-marcenasco-renato-ratti-150cl/66283316
Ser ut som krav på 6 flaskor till det priset?
Då var det inte så dumt! Bra pris!Genomförde en beställning tidigare. Bara att ändra antalet till valfritt. Priset är detsamma
Brukar aldrig orka/hinna kolla på dessa listor, men nu när jobbets nät ligger nere...!Självklart!
Hittar ni några fynd?
Brukar aldrig orka/hinna kolla på dessa listor, men nu när jobbets nät ligger nere...!
För den som vill ha cognac så är både A.E. Dor och Jean Fillioux bra grejer. Börjar ju faktiskt närma sig en vettig prisnivå!
Slog till på två flaskor 2015 Tablas Creek Vineyard, Cotes de Tablas. Av CT-noter att döma verkar det vara ett bra vin. Får se om de dyker upp, och får se om det är rätt årgång...
Du menar förutom Red by Parnevik nu för 59 kr?Självklart!
Hittar ni några fynd?
Du menar förutom Red by Parnevik nu för 59 kr?
Savage Follow the Line prissänkt från 279 kr till 199 kr. Inte alls samma mäktiga pjäs som Savage Red, lätt i stilen men elegant och fin, även för 279 kr, ännu mer så nu.
Och Delamain går upp...Brukar aldrig orka/hinna kolla på dessa listor, men nu när jobbets nät ligger nere...!
För den som vill ha cognac så är både A.E. Dor och Jean Fillioux bra grejer. Börjar ju faktiskt närma sig en vettig prisnivå!
LGA 2012 finns för 1064 SEK på Philipson Wine just nu om man köper minst 6 flaskor, fraktfritt blir det också.Premiers Grand Crus kör rea på en del grejer nu.
LGA 2012 för 108 euro
Bonnaire Ver Sacrum 27 euro
William Fevre med mera
Tack! Beställde 2 var av de vita rhoneblandningarna Esprit blanc och Cotes de tablas blanc. Tog med en calvados också, även om den inte lär ha någon större kvalitet var det ju reaSjälvklart!
Hittar ni några fynd?