lukastollig
Pudelfantast
Chanin Durvarita 2014 hade vi på en BYOB förra året ( min flaska ) och tyckte den levererade riktigt bra. En av de bättre Nya Världen Pinotér jag testat. Noter från BYOB @DavidNilsson
#10 2014 Chanin, Duvarita Vineyard, Pinot Noir (delad flightvinnare med 3 röster)
Påminner väldigt mycket i både doft och smak om by Farr's Tout Pres. Härlig doft av mogna röda bär och i bakgrunden en rökighet som drar lite åt rökt korv. En nya världen pinne som inte bara är en jordgubbsbomb utan med ett bra djup jag ibland kan sakna hos denna typen av viner. 91P
inser nu sent om sider att även jag provat detta vin. Helt ok men var inte riktigt lika imponerad.
2014 Chanin Duvarita - a nice pinot, very smooth and silky. Pretty, red fruit. Some vanilla and cola but good acidity keeping things fresh. Not much tannins or minerals and a bit too polished for my personal taste but still a very nice wine. Alright pairing with beef and noodles in a spicy oystersauce but could have used a bit more stuffing to stand up to the food. 89 pts.
Ska ändå ge producenten en eller två chanser till.