This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack!Elvis skrev:Jag fick idag bekräftat av SS Passagen att det är Diebolt-Vallois Mis en Cave 1983 som släpps i nästa vecka.
Dom kommer direkt från Diebolt förmodligen degorgerade i år. Kvaliten är bra men flaskvariationen stor dvs alla flaskor är inte på "topp". Men vill du prova nydeg. äldre Champagne kommer det aldrig bli billigare än såhärjohan1279 skrev:Tack!Elvis skrev:Jag fick idag bekräftat av SS Passagen att det är Diebolt-Vallois Mis en Cave 1983 som släpps i nästa vecka.
Men om jag förstår rätt är det altså flaskor dom legat hoss producenten...men kvalitén är 'sodär'...men ändå en mogen BdB (Mis en cave var ej av cramant ?)
Håller med magnum - köp och testa. Jag drack min för ett år sedan, troligen deggad 2 år tidigare. Den var inte på topp, men balanserad och fin tycker jag allt.magnum skrev:Dom kommer direkt från Diebolt förmodligen degorgerade i år. Kvaliten är bra men flaskvariationen stor dvs alla flaskor är inte på "topp". Men vill du prova nydeg. äldre Champagne kommer det aldrig bli billigare än såhärjohan1279 skrev:Tack!Elvis skrev:Jag fick idag bekräftat av SS Passagen att det är Diebolt-Vallois Mis en Cave 1983 som släpps i nästa vecka.
Men om jag förstår rätt är det altså flaskor dom legat hoss producenten...men kvalitén är 'sodär'...men ändå en mogen BdB (Mis en cave var ej av cramant ?)
"Mis en cave = ner i källaren" 1983 man registrerade inte skörden som en årgång och får därför inte skriva ut årgången som är 1982. Mitt råd är köp och prova!
+1Bubblaren skrev:Håller med magnum - köp och testa. Jag drack min för ett år sedan, troligen deggad 2 år tidigare. Den var inte på topp, men balanserad och fin tycker jag allt.magnum skrev:Dom kommer direkt från Diebolt förmodligen degorgerade i år. Kvaliten är bra men flaskvariationen stor dvs alla flaskor är inte på "topp". Men vill du prova nydeg. äldre Champagne kommer det aldrig bli billigare än såhärjohan1279 skrev:Tack!Elvis skrev:Jag fick idag bekräftat av SS Passagen att det är Diebolt-Vallois Mis en Cave 1983 som släpps i nästa vecka.
"Mis en cave = ner i källaren" 1983 man registrerade inte skörden som en årgång och får därför inte skriva ut årgången som är 1982. Mitt råd är köp och prova!
shorepower skrev:+1Bubblaren skrev:Håller med magnum - köp och testa. Jag drack min för ett år sedan, troligen deggad 2 år tidigare. Den var inte på topp, men balanserad och fin tycker jag allt.magnum skrev:Dom kommer direkt från Diebolt förmodligen degorgerade i år. Kvaliten är bra men flaskvariationen stor dvs alla flaskor är inte på "topp". Men vill du prova nydeg. äldre Champagne kommer det aldrig bli billigare än såhärjohan1279 skrev:Tack!Elvis skrev:Jag fick idag bekräftat av SS Passagen att det är Diebolt-Vallois Mis en Cave 1983 som släpps i nästa vecka.
Det är gammal champagne, kanske inte alltid på topp men kul att dricka och om du inte druckit äldre grejer, ett hyfsat billigt pris för att se om du gillar stilen. Enklare druvor ja, men inget dåligt hantverk. Se det som en kuriosa också. Kanske 600 kronor känns mycket men å andra sidan gav någon 1400 per flaska på auktionsverket för något år sedan
johan1279 skrev:Ja, jo, då känns en 600inte så farligt i jämförelse
Men det betyder heller inte att det inte är detElvis skrev:Men att någon betalade ett så sjukt pris betyder inte att 600 kr är ett bra pris. Lägg pengarna på Substance i stället.
Nu kostar ju inte Substance 600 kronor styck sist jag tittade. Har du ett gäng för det priset köper jag gärna dem av dig ;DElvis skrev:Men att någon betalade ett så sjukt pris betyder inte att 600 kr är ett bra pris. Lägg pengarna på Substance i stället.
Caviste skrev:RE: Mis en Cave 83an så håller jag med Elvis. Jag har druckit denna säkert fyra gånger senaste två åren och för mig har vinet nått sin slutstation för ett bra tag sen.
Ett glas till anklever är verkligen något som är häftigt att prova men försök inte öppna denna på tu man hand framför brasan eller nåt, för halva kommer bli kvar. Den har ett visst värde som kuriosa och är kul att ha provat men tror inte jag kan rekommendera ett köp för 599:-. Vetskapen att den kostar 35€ TTC där nere gör det inte lättare...
shorepower skrev:Nästa års schema
Lanseringsdag Lansering
1 februari 2012 Exklusiv lansering februari
1 mars 2012 Vårlansering
1 mars 2012 Exklusiv lansering mars
15 mars 2012 Påsk lansering
2 april 2012 Fast lansering april
2 april 2012 Exklusiv lansering april
2 maj 2012 Exklusiv lansering maj
1 juni 2012 Sommarlansering
1 juni 2012 Exklusiv lansering juni
1 september 2012 Höstlansering