This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:Pinne är ju ganska klassiskt till! Kör en skön rödvinsreduktion till som du låter hallon och körsbär koka in i också så fungerar det perfekt med en bra Pinot. Prova gärna en nya världen, exempelvis en Marimar Torres från Cali eller en Felton från Nya Zeeland.
Sjödin skrev:Sicken jävla tur att det är bärsäsong nu då, så jag hittar fina hallon och körsbär.
Pinne it is, klart och betalt!
Pomerol skrev:Vad valde du för vin till slut och hur blev kombinationen?
Krug skrev:Prova gärna en nya världen, exempelvis en Marimar Torres från Cali eller en Felton från Nya Zeeland.
Jo men visst.... Jag tror det löser sig vettu....Krug skrev:Ännu ett skäl att vara bitter och besviken. Men det finns kanske några andra pinnealternativ.
Sjödin skrev:Jaha vänner, då var det dags igen.
Nu snackar vi "pärlor åt svin-middag". Gästerna vi skall ha på lunch skulle själva lätt kunna bjuda på Dafgårds micromat med Önos blandsaft. Men skitsamma, det hör kanske inte hit.
Jag tänkte dock hålla en viss nivå trots allt och bjuda på "gräddig" fisk- och skaldjurssoppa med massor av dill, timjan och lite chili. Till detta färskt bröd och nån smarrig ost.
Fisk och lämpliga viner (sushi undantaget) är för mig outforkskade områden, jag är köttätare! ;D
So, hit me!!
By the way, gärna nåt jag kan få tag på innan i morgon typ... ???
Sjödin skrev:Tack för svaren A & K!!
Precis, gräddig = fet = syra. Så långt är jag med, men undrande över dillsmaken...
Anders, du är då alltid att lita på...anders skrev:Jag föreslår att du köper två flaskor. Du har en som matlagningsvin så du kan testa hur mycket dill som vinet klarar. Öka dillmängden sakta men säker och ta en klunk vin samtidigt.
Som bonus kommer du vara lite skönt avslappnad när svinen kommer och börjar yra om Barfgård och hallonsaft.