This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Då kommer någon å lägger 600 direktVi här på forumet kanske kan skramla och lägga nätta 502.000 som nästa bud
Vilken jävla "family collection" de måste sitta på som säljer av sånna viner för flera 100 000 I utropTror att det här är den sjukaste auktionen för gamla Bordeaux-viner på Bukowskis någonsin. Verkar som att proveniensen är klanderfri i det här fallet vilken den normalt aldrig är, samtidigt som samlingen är väldigt fin. Är ingen stor Bordeaux-fantast men jag får riktigt köpsug för bättre garanti på äkthet för 100 år gamla viner lär man nog inte få på många år. Tänk att få korka upp en 120 år gammal Lafite Rothschild om 8 år och känna sig säker på att den är äkta, det hade varit en riktigt fin upplevelse.
Brukar inte folksporten här vara att hitta absurda prisdifferenser mellan Bukowskis och SB, oftast beställningssortimentet?
Vad missar jag? Står det något om proveniensen?Tror att det här är den sjukaste auktionen för gamla Bordeaux-viner på Bukowskis någonsin. Verkar som att proveniensen är klanderfri i det här fallet vilken den normalt aldrig är, samtidigt som samlingen är väldigt fin. Är ingen stor Bordeaux-fantast men jag får riktigt köpsug för bättre garanti på äkthet för 100 år gamla viner lär man nog inte få på många år. Tänk att få korka upp en 120 år gammal Lafite Rothschild om 8 år och känna sig säker på att den är äkta, det hade varit en riktigt fin upplevelse.
Ja på många av de äldre flarrorna står det att det är en del av en familjesamling som säljs. Vilket antyder på riktigt bra lagring under väldigt lång tid.Vad missar jag? Står det något om proveniensen?
Inte med på din koppling att det skulle betyda riktigt bra lagring eller för den delen väldigt lång tid... Kan ju vara så givetvis men kan lika gärna vara nån som började samla vin på -90 talet i gillestugan.Ja på många av de äldre flarrorna står det att det är en del av en familjesamling som säljs. Vilket antyder på riktigt bra lagring under väldigt lång tid.
Tror han menar med tanke på den enorma samlingen som säljs, uppenbarligen av samma person/personer, så kan man inte annat än tro att dessa flaskor har lagrats väldigt väl.Inte med på din koppling att det skulle betyda riktigt bra lagring eller för den delen väldigt lång tid... Kan ju vara så givetvis men kan lika gärna vara nån som började samla vin på -90 talet i gillestugan.
Jag är övertygad om att du kan kontakta Johan för att få exakt lagring och hur länge de har varit i deras ägo.Inte med på din koppling att det skulle betyda riktigt bra lagring eller för den delen väldigt lång tid... Kan ju vara så givetvis men kan lika gärna vara nån som började samla vin på -90 talet i gillestugan.
En snabbgoogling ger att det ljusare glaset verkar vara vanligast. Å andra sidan kan jag inte hitta någon med 75 cl-märkning i glaset. Att den flaska som har avvikande färg dessutom har högre nivå än de övriga känns oroväckande.Är det bara jag som tycker 3 ser likadana ut men den lägst till höger är glaset mörkare och metallen eller vad man ska kalla det för vid korken ser annorlunda ut. Tror ni 3 kan vara fake och en äkta eller tvärtom? https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D031/lots/1270931-1940-chateau-latour
Beträffande 1940 Château Latour.En snabbgoogling ger att det ljusare glaset verkar vara vanligast. Å andra sidan kan jag inte hitta någon med 75 cl-märkning i glaset. Att den flaska som har avvikande färg dessutom har högre nivå än de övriga känns oroväckande.
Solklar fake, köp inget av det som är utvalt från samma samling, jag tycker att det är mycket dumt om det budas på de vinernaÄr det bara jag som tycker 3 ser likadana ut men den lägst till höger är glaset mörkare och metallen eller vad man ska kalla det för vid korken ser annorlunda ut. Tror ni 3 kan vara fake och en äkta eller tvärtom? https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D031/lots/1270931-1940-chateau-latour
Lär inte vara fake då den familjen säljer viner för flera 100' bara i detta släpp.Är det bara jag som tycker 3 ser likadana ut men den lägst till höger är glaset mörkare och metallen eller vad man ska kalla det för vid korken ser annorlunda ut. Tror ni 3 kan vara fake och en äkta eller tvärtom? https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D031/lots/1270931-1940-chateau-latour
Rudy sålde också stora enskilda partier på auktion..Lär inte vara fake då den familjen säljer viner för flera 100' bara i detta släpp.
Kul slump - ser att han släpps nästa vecka 7/11 i år enligt wiki.Rudy sålde också stora enskilda partier på auktion..