FredrikC
Medlem
Brukar vara cirka 12,5% av slutpris och sen fotoavgift. Desto dyrare slutpris desto lägre % dock.Hur mycket får man betala för att sälja? Fick du 3400 netto i handen?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Brukar vara cirka 12,5% av slutpris och sen fotoavgift. Desto dyrare slutpris desto lägre % dock.Hur mycket får man betala för att sälja? Fick du 3400 netto i handen?
Nja ser detta nu när jag googlade på Bukowskis : "Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.". Står inget om lägre % om dyrareBrukar vara cirka 12,5% av slutpris och sen fotoavgift. Desto dyrare slutpris desto lägre % dock.
https://www.bukowskis.com/sv/price_listNja ser detta nu när jag googlade på Bukowskis : "Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.". Står inget om lägre % om dyrare
Så för de Egon Müller som jag skrev om ovan får säljaren 6784.- Och om flaskorna är köpta på bolaget blir det en förlust på 9113.- Fy fasen vilken missräkning det måste varahttps://www.bukowskis.com/sv/price_list
Stämmer med 15% samt att de tar även ta ut en försäkringsavgift om 1,25% så man betalar egentligen 16,25%
Jag vet inte? Jag köpte Substance på systemet både slutet av 2018 o 2019 och betalade 2997 styck. På auktionen gick de för 3167, 3150 och 3133 styck. Det är väl inte så chockartat???När man såg vad Selosse gick för så blir man ju smärre chockad!
Tänkte inte på Substance denna gång.Jag vet inte? Jag köpte Substance på systemet både slutet av 2018 o 2019 och betalade 2997 styck. På auktionen gick de för 3167, 3150 och 3133 styck. Det är väl inte så chockartat???
Enligt min redovisningskalkyl så fick jag tillbaka 88% av försäljningspriset, alltså 2990kr.Hur mycket får man betala för att sälja? Fick du 3400 netto i handen?
Fast utropet var 9000, så det kan ju inte vara nån överraskning. Säljaren måste varit i akut behov av pengar eller nåt.Den säljaren är nog inte så nöjd.
Nja ser detta nu när jag googlade på Bukowskis : "Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.". Står inget om lägre % om dyrare
Älskar när ni ifrågasätter mig som har sålt där till skillnad från er.https://www.bukowskis.com/sv/price_list
Stämmer med 15% samt att de tar även ta ut en försäkringsavgift om 1,25% så man betalar egentligen 16,25%
De kanske borde ändra sin information på hemsidan då? Eller är det spizialregler för drycker?Älskar när ni ifrågasätter mig som har sålt där till skillnad från er.
varsegod för korrekt googling. Jag sålde visst för mer än 20 senast därav mitt minne på 12,5%.
Visa bifogad bild 21019
Ja.De kanske borde ändra sin information på hemsidan då? Eller är det spizialregler för drycker?
Allting ligger klart och tydligt på deras hemsidaDe kanske borde ändra sin information på hemsidan då? Eller är det spizialregler för drycker?
Tydligen inte eftersom minst två personer inte sett det . Men nu vet vi tack vare dig .Allting ligger klart och tydligt på deras hemsida
Ruggig whiskey för dryga 600 pengar med på denna Bukowski auktion.
Ska bli kul att se vad den går för. Aldrig sett ett så dyrt föremål på deras dryckesauktion.
Whisky har blivit totalt sinnessjukt... Var inne i whiskysvängen i slutet på 00-talet. Om jag bara haft förstånd att dricka mindre och bunkra mer hade jag varit halvvägs till ekonomiskt oberoende vid det här laget.Ruggig whiskey för dryga 600 pengar med på denna Bukowski auktion.
Ska bli kul att se vad den går för. Aldrig sett ett så dyrt föremål på deras dryckesauktion.
Någon höjde lite lätt med en hundring till 500 nyssredan någon som budat 400’
Kan du lägga in en länk, så slipper man leta?!Någon höjde lite lätt med en hundring till 500 nyss
Kommer här, enjoy!Kan du lägga in en länk, så slipper man leta?!
Vi här på forumet kanske kan skramla och lägga nätta 502.000 som nästa budKommer här, enjoy!
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...acallan-72-years-old-lalique-genesis-decanter
Den verkar för övrigt gå för runt Millen runt om i världen så fortfarande billigt