Vill utfärda en stor fet varning för auktionssajten
Catawiki !
Helt okontaktbara om/när det uppstår problem !
Har budat där några gånger det senste halvåret och köpt vid 7-8 tillfällen.
Samtliga gånger har det gällt viner från en fransk säljare (
grandcrus) och en italiensk (
Ulivo).
Med
Ulivo har det fungerat bra och även med
grandcrus fram till att en leverans först blev kraftigt försenad och sedan vid framkomsten innehöll en krossad flaska. Tog kontakt med
grandcrus via meddelandeservicen på sajten och fick först inget svar men efter ett tag kom dom tillbaka och lovade att titta på det och senare att skicka en ersättningsflaska.
Efter fyra veckor och ingen flaska eller bevis på sändning (och radiotystnad från
grandcrus ) försökte jag skicka ett claim till Catawiki (det är nu fyra veckor sedan) vilka lovade återkomma inom tre arbetsdagar. Fram till idag (och fyra påminnelser och ett telefonsamtal) så har jag inte hört ngt från dom.
Grandcrus har dessutom stängt all korrespondens med mig vg den krossade flaskan så jag kan inte skicka fler meddelanden i den tråden.
Kollade därför upp Catawiki en del vg kundsupport och hittade (föga förvånande) massor med upprörda kunder som inte får svar och ignorerats fullständigt när problem uppstår.
https://www.reviews.io/company-reviews/store/www-catawiki-co-uk
https://www.trustpilot.com/review/catawiki.de
Deras s.k.experter inom respektive område går dessutom inte att kontakta över huvudtaget.
Enda sättet att komma i kontakt med Catawiki är via onlineformuläret där. När det är ifyllt får man ett mailsvar från dom (utan ngn referens eller ärendenummer) vilket sedan bara följs av tystnad.
”
Dear Sir/Madam,
Thank you for getting in touch with us. Due to heavy demand, our aim is to reply to your message within three business days. We thank you for your understanding and will be in touch as soon as possible.
You can also find the answers to most frequently asked questions at www.catawiki.com/help.
Kind regards,
Catawiki Customer Support ”
Har som tur är inte förlorat speciellt mkt pengar här men vill gärna varna alla här på forumet för denna s.k auktionssajt. Det förekommer trots allt en hel del objekt där med höga värden och är säljaren inte seriös så kommer ni med stor sannolikhet bli blåsta.
Har utöver min egen erfarenhet pratat med en god vän (inte aktiv på forumet) som haft liknande erfarenheter som jag själv.