FredrikC
Medlem
Det gjorde de ju förr med?Märkligt att arvodet baseras på utropspris och inte klubbat pris?!
Eller har jag missförstått det?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det gjorde de ju förr med?Märkligt att arvodet baseras på utropspris och inte klubbat pris?!
Eller har jag missförstått det?
Det gjorde de ju förr med?
Oktober-katalogen är här.
En låda LGA 08 för 12k som utropspris. Inköpet för under 5k känns mer rättfärdigt nu iaf
Något helt uppåt väggarna objekt som ni reagerat på?
Av att döma, så din undran om Krug, så sitter det inte i pengarna.. Dessa dyker upp och är väl rimliga ibland.Någon som har erfarenhet (bra/dålig) från att handla på SB/Bukowskis? Och finns det några vettiga alternativ? Har sett en del utomlands men svårt att veta om man kan lita på det.
Undrar också om någon sett till Clos d'Ambonnay eller Mesnil på auktionerna? Har spanat ett tag, men har varit sparsmakat...
Det har fungerat väl, både att köpa och sälja. Svårt att göra klipp om man inte har tur med bra lagrade lite äldre årgångar. Undantaget skulle i så fall vara söta viner där det då och då går att göra riktigt bra köp.Någon som har erfarenhet (bra/dålig) från att handla på SB/Bukowskis? Och finns det några vettiga alternativ? Har sett en del utomlands men svårt att veta om man kan lita på det.
Undrar också om någon sett till Clos d'Ambonnay eller Mesnil på auktionerna? Har spanat ett tag, men har varit sparsmakat...
Har bra erfarenhet av både sälj och köp.Någon som har erfarenhet (bra/dålig) från att handla på SB/Bukowskis? Och finns det några vettiga alternativ? Har sett en del utomlands men svårt att veta om man kan lita på det.
Najs, tack! Jo det är verkligen varierande vad som är prisvärt och inte. Lokal efterfrågan I guessAv att döma, så din undran om Krug, så sitter det inte i pengarna.. Dessa dyker upp och är väl rimliga ibland.
Jag har bara positiva erfarenheter av att köpa på Bukowskis. Lyckats få lite klipp med äldre årgångar och till bra pris.
Gäller bara att hålla sig borta från Napa och Dompa typ.
Ok, kul att höra! Hehe, nä precis. Otroligt mycket pengar, men kan ju ändå vara prisvärtAv att döma, så din undran om Krug, så sitter det inte i pengarna.. Dessa dyker upp och är väl rimliga ibland.
Jag har bara positiva erfarenheter av att köpa på Bukowskis. Lyckats få lite klipp med äldre årgångar och till bra pris.
Gäller bara att hålla sig borta från Napa och Dompa typ.
Tack, bra tips! Den hade jag missatHar bra erfarenhet av både sälj och köp.
CdA och CdM har funnits på Bukowski men ett hett tips är att kolla catawiki. Där finns det iaf några i månaden.
Aa en 2006 CdM ligger ute där just nu.Tack, bra tips! Den hade jag missat
Ojävlar! Spännande
”Lite av ett barnarov” eller ”början av mognadstoner kan skönjas” kanske skulle bli @StefanAkiko noter.
Spot on!!”Lite av ett barnarov” eller ”början av mognadstoner kan skönjas” kanske skulle bli @StefanAkiko noter.
Yes, och kul med ny auktion. Spontant känns det som att VVF kommer gå över utropet på 18k eftersom buden redan har gått upp till 15k nu.Bukowskis erbjuder en del kul. Snyggt att vvf 08 redan går för 5000kr mer än släppet på bolaget. Tråkigt att man inte knep någon.
Ska bli intressant att se vad Salon lådan går för!