Arvid
Medlem
Vad är anledningen till ¨75 cl¨ markeringen på glaset i denna årgång?
Sitter helt enkelt på sidan av flaskan och syns inte på bilderna de lagt upp.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad är anledningen till ¨75 cl¨ markeringen på glaset i denna årgång?
OK, men varför finns det på flaskan och varför vanligt på 1945?Sitter helt enkelt på sidan av flaskan och syns inte på bilderna de lagt upp.
OK, men varför finns det på flaskan och varför vanligt på 1945?
Tack, lärt mig något nytt idag med.Ang. 1940 Latour. Finns exempel på båda etiketterna/folie. Olika exportmarknader och konstig era såklart. Ingen större anledning för oro.
Budgivare nr 5: "min gräns var 195k". snopet att missa.. kan man lägga 195 kan man väl lägga 199?Här var det några som inte tvekade på äktheten iaf: https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D031/lots/1269068-1947-chateau-cheval-blanc-magnum
Blev en riktigt bra försäljning för den familjen denna auktionHär var det några som inte tvekade på äktheten iaf: https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D031/lots/1269068-1947-chateau-cheval-blanc-magnum
Av ren nyfikenhet, hur vet du när vinerna köptes in?Enligt ryktet kommer ”familjevinerna” från hovet/kungen. Finns få privata samlingar i Sverige där inköp skett från 1910 talet fram till 1970 talet. Om det stämmer är det inget problem med äktheten.
Det är en proveniens värd att betala för!Enligt ryktet kommer ”familjevinerna” från hovet/kungen. Finns få privata samlingar i Sverige där inköp skett från 1910 talet fram till 1970 talet. Om det stämmer är det inget problem med äktheten.
Fan va ballt!Enligt ryktet kommer ”familjevinerna” från hovet/kungen. Finns få privata samlingar i Sverige där inköp skett från 1910 talet fram till 1970 talet. Om det stämmer är det inget problem med äktheten.
Om ryktet är sant så har det kontinuerligt köpts in vin av hovet. Skall vara en utförsäljning för att rensa i källaren.Av ren nyfikenhet, hur vet du när vinerna köptes in?
I så fall hade ett proveniensbrev undertecknat av representanter för hovstaten förmodligen höjt värdet/priset avsevärt för en del av posterna.Om ryktet är sant så har det kontinuerligt köpts in vin av hovet. Skall vara en utförsäljning för att rensa i källaren.
Om det är så, så gissar du att...Om ryktet är sant så har det kontinuerligt köpts in vin av hovet. Skall vara en utförsäljning för att rensa i källaren.
Inte som republikan...Det är en proveniens värd att betala för!
Pengatvätt... Varför betalas det annars återkommande såna hiskeliga överpriser på systembolagets auktioner? Den enda person jag känner som försökt sälja något där kom inte ens upp i acceptpriset för sin La Tache. Då undrar man varför vissa poster drar iväg till fantasipriser. Sasse 16 finns för halva det priset ute i Europa. Tog 30 sekunder på wine-searcher.
Antingen det eller har man så mycket pengar att man inte bryr sig. Men jag tänkte mer specifikt på hypen kring Sassicaia. Röd bourgogne i allmänhet och DRC i synnerhet verkar gå åt det andra hållet, iallafall i Sverige.Pengatvätt... Varför betalas det annars återkommande såna hiskeliga överpriser på systembolagets auktioner? Den enda person jag känner som försökt sälja något där kom inte ens upp i acceptpriset för sin La Tache. Då undrar man varför vissa poster drar iväg till fantasipriser. Sasse 16 finns för halva det priset ute i Europa. Tog 30 sekunder på wine-searcher.
Säg att du till exempel är krögare. Tack vara kontakter i branschen får du som privatperson köpa en låda Sassicaia. Sen säljer du den till din restaurang via auktionen för överpris.
Någon kom och tog den i sista stund för 522. Ett riktigt kap tydligen.Då kommer någon å lägger 600 direkt
Budgivare nr 5: "min gräns var 195k". snopet att missa.. kan man lägga 195 kan man väl lägga 199?