Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Någon verkar tycka om champagne.8 dagar kvar att spåra ut fullständigt på.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Någon verkar tycka om champagne.8 dagar kvar att spåra ut fullständigt på.
Men asså. Hur kan man sätta värdering från 25000kr/flaska?Någon verkar tycka om champagne.
https://www.wine-searcher.com/find/jacques+sellose+millesime+champagne+france/2008Men asså. Hur kan man sätta värdering från 25000kr/flaska?
Vad brukar deras vintage ligga på? Det är ju bara larvigt.
Ja här pratar vi idioti på hög nivå. Ingen champagne i världen är värd den siffran.Men asså. Hur kan man sätta värdering från 25000kr/flaska?
Runt 10 för olika vintage och så höjer de den med minst de dubbla. Ja de låter ju som krug 08 men på en sjuk nivå. För 30000 köper jag garanterat tre st CdM 06 istället för en selosse 08
Det är inte Selosse som höjt priset utan det är ¨marknaden¨!Det vore ju bra om folk satte ned foten och inte köpte flaskor för fantasi-pengar.
Gäller ju även de som budar på PR 09.
Det var marknaden jag syftade på eftersom Varken Selosse eller Pol Roger sätter priset så högt.Det är inte Selosse som höjt priset utan det är ¨marknaden¨!
Ahh OK, för mig är marknaden ¨folk¨!Det var marknaden jag syftade på eftersom Varken Selosse eller Pol Roger sätter priset så högt.
Det som gör att andrahandsmarknaden har dessa priser är ju att folk är beredda att köpa något som inte är värt prislappen. Samma som NFT crypto konstAhh OK, för mig är marknaden ¨folk¨!
Det är just det här som händer när vi förvandlar allt till valuta. Min profetia är att det bara är ett ögonblick kvar tills vi hittar aktörer som tjänar pengar på att spekulera även i nedgång för vissa viner, det vi kallar för blankning. Om det specifikt skulle röra sig om Pol Roger BdB 09, kanske man kan tala om Blanc de Blanc-blankningDet vore ju bra om folk satte ned foten och inte köpte flaskor för fantasi-pengar.
Gäller ju även de som budar på PR 09.
Skrattade högt!!Blanc de Blanc-blankning
Jag har inte sett Franska Vinlistan erbjuda Selosse Millésime till privatpersoner på flera år (det har enbart varit blandlådorna med olika blandningar av Initial/VO/Rosé/Substance som gällt), så det finns nog inte ett aktuellt "ordinarie pris" i Sverige vilket jag antar är vad du menar när du skriver "brukar ligga på".Men asså. Hur kan man sätta värdering från 25000kr/flaska?
Jag köpte en Selosse 2002 från FVL, minns dock inte när.
Tyvärr halkade den ur skåpet på Grappe och gick i bitar Tillsammans med en L'Apotre 04 från Leclapart.
Går inte att gilla det inlägget.
Du köpte den säkert 2012-10-30 eller så. Till det facila priset av 2.560 SEK (Selosse 2002 + Initial)
Ännu mer surt för de, som köpte för 13.000 + avgifter i november.Tror nog inte de som slängde iväg sina Salon 96 å hoppades på 13/flaska är så nöjda när de nu verkar hamna runt 9 i snitt.
Ja de tänkte jag inte ens på haha.Ännu mer surt för de, som köpte för 13.000 + avgifter i november.