This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
1CRU skrev:Jag har köpt en Grange 97a, när tror ni att den är på topp?
Krug skrev:Tjena!
d'Ampuis 2002 finns det 12 stycken av för 770 spänn. Ja, jag vet att 2002 inte är en "superårgång" men det betyder inte att vinet är dåligt, tvärt om, de är ofta fantastiskt goda att dricka unga.
Gallina 2004 är ett jävla monster som kräver sin tid på karaff, gärna 4 timmar eller mer, men väldigt gott! 765 spänn.
Cyril Henscke 2003 för 795 pix är även den ett monster, men ett gott monster!
La Nieta 2005 har fått bra betyg av advokaten, men jag känner inte till vinet. Det kan nog vara värt att prova dock! 849 pix
Såg att Vinunic har d'Ampuis 2003 kvar för 975kr, det är verkligen en superårgång för dem.Keen skrev:Stort tack. Får gå och botanisera i vinbutiken lite. =)
Krug88 skrev:Såg att Vinunic har d'Ampuis 2003 kvar för 975kr, det är verkligen en superårgång för dem.
Borde förmodligen ligga lite...
anders skrev:Exakt och precis i samma ögonblick som jag kliver in i din butik om några veckor.
Elvis skrev:Fyra flaskor Roederer Estate l'Ermitage 2000, ett vin som inte är helt lätt att få tag på här i USA. Nu ska jag bara försöka packa ner de här på ett bra sätt i resväskan inför flygresan hem i morgon...
Keen skrev:Var inne en snabbis innan stängning igår och köpte en Ch. D'Ampuis 2002. Ska bli spännande Hur är det med dekantering på den? Några timmar, inte alls?
Keen skrev:Var inne en snabbis innan stängning igår och köpte en Ch. D'Ampuis 2002. Ska bli spännande Hur är det med dekantering på den? Några timmar, inte alls?
Krug skrev:Hur var ampuin?
Nå gullipojkar, vad tror ni om grangen 97an.1CRU skrev:Jag har köpt en Grange 97a, när tror ni att den är på topp?