This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Slank in på Systembolaget Hötorget på lunchen och beställde tre flaskor Gosset Celebris 1998. Jag har aldrig provat någon Celebris men är väldigt förtjust i Gosset Grande Réserve, så det ska bli spännande.
Passade även på att beställa ett par Palmer 1996 magnum.
Krug88 skrev:Var pecis på Stora Satan och hämtade lite Dr Loosen 06, mest för att prova.
Erdner Treppchen Riesling Kabinett
Erdner Treppchen Riesling Auslese
Urziger Wurzgarten Riesling Auslese
Någon som provat dem?
CH skrev:Skulle kunna tro att det var jag som skrev detta. Såg förövrigt vad du skrev om Jacquesson 732 i en annan tråd, kan inte annat än hålla med dig om ettiketen. Min ligger dock kvar i kylen ännu men den lär nog korkas upp inom en snar framtid.
Testade Gosset Rose och GR i helgen och båda var kanon. Jag har inte beställt någon Celebris ännu men jag har definitivt fått mersmak på Gosset.
Får smaka av min Millésime 99 först innan jag ökar insatsen.
Jag ska för övrigt in och hämta min Plamer 96 magnum imorgon tillsammans med Ayala 99 & Pol Roger 99, alla BdB
Såg att det fanns 1 GR kvar i butiken så den lär väll få följa med mig hem den med.
Helgen kommer dock vigas åt puffande, har fått en kärlek till cigarrer som tar mer och mer av min "champagne budget"
The Pint skrev:Ett par flaskor Marquise de la Tourette 2005, ett par Franck Bonville Grand Cru Blanc de Blancs 2002 samt ett impulsinköp av några flaskor av Potels vita Santenay Vieilles Vignes 2006.
Någon av alla champagnetorskar här som har något att säga om Bonville?
CH skrev:När man äntligen kommer fram till kassan och lägger upp sina varor vet jag inte riktigt hur jag ska reagera.
Först en chateau la reyne -04 och han i kassan får stora ögon när han ser priset, näst kommer en tommasi della valpolicella och ögonen blir ännu större. Cresendot är när han slår in Gosset grand rose och ger ifrån sig ett "puuh" och ryggar tillbaka.
Där stod jag i flip flopps, shorts, urtvättad pike och keps och blev idot förklarad av killen i kassan.
Starkt jobbat systemet! det är tur för dem att de har monopol för med sådan personal hade de inte haft några kunder kvar länge.
Hmm jag tror att jag såg dig utanför hansa, lodis var en rätt så bra beskrivning ;Dhampus86 skrev:haha, jag älskar när det händer ;D! Jag brukar se ut som en lodis när jag går in på systemet, speciellt när jag övernattade utanför hansa. Värsta var väl när jag köpt dricka för 6-7000 vid regeringsgatan, och var tvungen att punga ut med en hel krona för en extra kasse. Och eftersom jag inte hade 1 krona på mig, blev det med kort! nästan förlustaffär för systemet skulle ja tro..men så är det när sossarna ska visa sin "makt".
Ah, dessa fantastiska minnen..shoppa skumpa och leva på nudlar i månader..underbart ;D
CH skrev:Där stod jag i flip flopps, shorts, urtvättad pike och keps och blev idot förklarad av killen i kassan.
Krug skrev:...av den fete...
Jag tror han talar om den där slemmiga Forsmo. Jimmy tror jag han heter...anders skrev:Du får nog precisera dig mer då den beskrivningen börjar passa in på flera recensenter... ;D
Krug88 skrev:Jag tror han talar om den där slemmiga Forsmo. Jimmy tror jag han heter...