This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Lambo skrev:INån som har nån bra idé. Vill att den ska kunna gå att dricka nu men samtidigt vara lite spännande att lagra.
Några ur beställningssortimentetLambo skrev:Hit me!!!
Elvis skrev:Utmärkta förslag av shorepower.
shorepower skrev:Några ur beställningssortimentet
Gosset Celebris Blanc de Blancs
Egly-Ouriet Blanc de Noirs Grand Cru
De Saint Gall Cuvée Orpale 1996
Elvisboxen, Packad och Klar
Elvis skrev:Med undantag för Castellane då... ;D
Diebolt-Vallois Prestige kanske?Lambo skrev:IHämtade ut 6 st Amazone, 12 Bollinger, 6 st Krug, 6st Gosset rosé.
Måste fylla upp med 20 skumpor till, sen ser det iaf hyfsat ut...
Nån som har nån bra idé. Vill att den ska kunna gå att dricka nu men samtidigt vara lite spännande att lagra.
Tycker mina panik köp ovan alla e goda nu men kan bli monumentala med några år i källarn...
Hit me!!!
kayaker skrev:
Tro mig , det går fort och smärtfritt ;DMmm skrev:Så kom e-beställningen fram - allt funkade super. 2 st Egly-Ouriet BdN + 1 tradition från BS. Och så en flaska Krug GC på en motorvägsavfart utanför Köpenhamn - avslutad auktionshandel genom sidorutan på bilen. Nu skall jag bara köpa ordentliga glas också - sen skall jag försöka komma in i champagnens värld på allvar.
shorepower skrev:Tro mig , det går fort och smärtfritt ;D
Vad står det på baksidan av BdN flaskorna? Deg datum och hur många månader sur latte?
shorepower skrev:Tro mig , det går fort och smärtfritt ;D
Vad står det på baksidan av BdN flaskorna? Deg datum och hur många månader sur latte?
Mmm skrev:Ja, det tog inte lång tid för mej att bli helt lyxskadad bland Bourgogner och Bordeauxer i alla fall... Jag skall hämta flaskorna på bolaget i eftermiddag (fick SMSet igår), återkommer om uppgifterna på etiketten.
Lambo skrev:Måste fylla upp med 20 skumpor till, sen ser det iaf hyfsat ut...
Nån som har nån bra idé.
Lambo skrev:Tack för förslagen.
Blev en beställning på detta idag:
Comtes 98 6 st, ska bli spännade då jag har 9st -96r som ligger men aldrig testat 98:an
Winston 98, samma där har 5 st96: or liggade. Älskar verkligen 96:an, har inte vågat köpa tidigare för jag är rädd att bli besviken på 98:an. Blev 6 st
Femme 4 st, aldrig testat, spännande!
Egly 4 st, aldrig testat, spännande där me!!!
och Orpale 4 st, har helt missat denna. Trodde jag hade alla 96r som bolaget lanserat i källaren men tydligen inte... Niiice!
Får se hur många av dessa jag får hämta ut imorrn
CH skrev:Utmärkta inköp allihopa men du behöver fylla på med mera magnum! Bollinger -99 och Pierre Peters -00 är båda utmärkta redan nu men pallar med lite tid i källaren. Sedan skadar det aldrig att fylla på med lite Cristal -02 och Clos des Goisses -98
När ska vi knäcka din Comtes de Champagne -88?