This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug88 skrev:Berätta gärna vad du tycker om den, Chablis brukar inte vara så kul efter ett antal år så spännande om det här är annorlunda.
Jos skrev:Just ja... I stressen från SS till ett möte tog jag ett fartgupp i typ 70km/h eller nåt och när jag kommer tillbaka till bilen från mötet så möts jag av en härlig doft av nya franska fat i bilen. :'(
Det märkliga är att jag bara lyckats torka upp så lite och hittar liksom inte reseten.... 75cl rödvin kan ju inte bara dunsta bort.. :-[
Jos skrev:Det märkliga är att jag bara lyckats torka upp så lite och hittar liksom inte reseten.... 75cl rödvin kan ju inte bara dunsta bort.. :-[
Kanske ngn däruppe som vill att du inte skall dricka Rioja.Jos skrev:Ramlade förbi Passagen och det blev mest Riesling men även någon Rioja av någon outgrundlig anledning. Hörde att det hade varit sjukt drag efter 150-kronors 1er cru:n men att jag absolut inte missat något.. Måste varit Kronstam & Co som skrivit "Superextramegafynd" någonstans...
Just ja... I stressen från SS till ett möte tog jag ett fartgupp i typ 70km/h eller nåt och när jag kommer tillbaka till bilen från mötet så möts jag av en härlig doft av nya franska fat i bilen. :'(
Det märkliga är att jag bara lyckats torka upp så lite och hittar liksom inte reseten.... 75cl rödvin kan ju inte bara dunsta bort.. :-[
;Dchambertin skrev:Kanske ngn däruppe som vill att du inte skall dricka Rioja.
Jos skrev:;D
Så måste det va. Särskilt när det låg 6 klena Rieslingflaskor och den som gick sönder var en Rioja med fetare flaska än tyngsta mastodontflaskan från Catena... Satt i morgontrafiken i morse och, efter att ha kommit över den kraftiga doften av franska ekfat, funderade om det ändå inte var lite nyutslagna rosor jag kände. Samt lite ceder och en hel del mörka bär...
Jos skrev:Det är alltså denna som ligger och skvalpar någonstans mellan karossen och inredningen..;
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... query%252c
Elvis skrev:3 Krug Grand Cuvée på magnum.
Bra köp, inget du kommer ångraPadawan skrev:Offrade mig på 2 st Bollinger GA 2002 för att en kollega skulle komma upp i en hel låda.