This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
shorepower skrev:En låda Bollinger RD 1996 på magnum. Onödigt kanske men nu kan jag dricka upp mina 75or och veta att jag har mer som väntar ;D
(kan ju dela en med RD-fantasten Krug88 när han kommer hem gammal och trött om en 20 år eller så)
Kul viner Andreas !Andreas L skrev:Har shoppat lite på Foire aux Vin på Leclerc där jag till mycket goda priser köpt
1 låda 2008 Ch Lascombes
1 låda 2006 Ch Sociando Mallet
1 låda 2008 Ch Moulin Riche
1 låda 2006 Le Clementin de Pape-Clement
1 låda 2008 Ch Fonroque
1 låda 2006 Ch Mazeyres
1 låda 2008 Ch Lalande-Borie
2 lådor 2006 Ch Roques Mauriac La Damnation
1 låda 2006 Ch Léoville-Poyferré
Samma här, är det något att köpa?chambertin skrev:2006 Ch Roques Mauriac La Damnation har jag aldrig hört talas om. Har du provat det ? Är det bra ?
Det finns tydligen en vårvariant också. Intressant...chambertin skrev:Kul viner Andreas !
Foire aux Vin i Mars ? Brukar inte det vara på hösten ?
Hahaha! Den nunan känner vi igen...kayaker skrev:Det finns tydligen en vårvariant också. Intressant...
http://www.larvf.com/,foires-aux-vins-p ... 016564.asp
Jimmy Forsman skrev:Lade precis en liten beställning på smågodis.
Inga superdyringar kanske, men lite smått och gott så man klarar våren
Pontet Canet halvflaska 2007 Chateau Pontet Canet 5eme Cru 2
Vietti 2007 Barbera d'Asti 'Tre Vigne' 2
Domaine Auguste Clape 2006 Cornas 2
Bodegas Emilio Moro 2006 Emilio Moro 2
Weingut Emrich Schönleber 2009 Riesling trocken 2
Pahlmeyer Winery 2007 Merlot 2
F. X. Pichler 2009 Grüner Veltliner Smaragd trocken “Loibner Berg' 2
F. X. Pichler 2008 Riesling Federspiel “Urgestein Terrassen” 2
Forstmeister Geltz Zilliken 2009 Saarburger Rausch Riesling Großes Gewächs 2
Fritz Haag 2009 Brauneberger Riesling Kabinett trocken 2
Dönnhoff 2009 Riesling Kabinett Oberhäuser Leistenberg 2
shorepower skrev:The monster is back in the game ;D Välkommen åter Jimmy
Jimmy Forsman skrev:Just when i thought I was out the pull... me... back... in.
Keen skrev:Gott gott gott!
edit: Nån gång kanske jag kommer tillbaka också! :-\
Lando skrev:Jag fick frispel på alla som provar Krug 88 hela tiden så jag spontanköpte mig en flaska! Kommer att bli första gången jag dricker Krug, hoppas på att den inte är defekt
CH skrev:Härligt! Bara att gratulera och hoppas du fått en bra flaska då f.Kr och e.Kr kommer få en helt ny innebörd för dig när du provat den.
Får man fråga vart du fick tag på flaskan och vad den gick loss på? Har bara 1 kvar hemma och det kan vara läge att fylla på förrådet.