This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Rhino69 skrev:Nu är det bara att invänta dagens beställningar (1st idag, så jag åkte till 3 olika butiker....) ;D ;D ;D
Eller det är bara ytterligare ett steg i att inte sälja för mycket?
Angående SB-butiken i Tornby Linköping har jag en liten "kul" historia som jag bevittnade när jag stod och slökikade lite på en hylla hygligt när infodisken. Fram till disken går en kille och ber om hjälp att hitta ett specifikt rosé och följande når mina öron:
- Jag letar efter (vad det nu var för vin han ville ha som hade någon specifik bild på etiketten)
- Den står där borta vid rosevinerna.
- Jo, jag hittade hyllplatsen, men det är tomt.
- Då får du vänta till imorgon när vi packat upp mera!
- Ehh, jaha, finns det inte på lager?
- Jo, vi har flera, men bara på lager.
- Kan du gå och kika och ta en flaska till mig?
- Nej, vi jobbar inte så! Skulle jag hämta flaskor till kunder skulle jag inte få göra annat hela dagarna.
- Ehh, jaha. Men jag vill ju ha det vinet.
- Då får du komma tillbaka imorgon.
- Jaha, kan du rekommendera något annat som finns i hyllan?
NonPlusUltra skrev:Några Bollinger Vieilles Vignes Françaises 2000
Kommer att dricka en av dem relativt snart - dels för att undersöka om den är såpass drickfärdig som många gör gällande, och dels för att jag omöjligt kan hålla mig...
hultman skrev:Krug GC, Dompa 02, Chateau Pichon-Longueville 07, Chateau Belair 06 och Tondonia 01.
De reade ut lite Bordeauxer så då slank PL och Belair med.
SUPRA skrev:NonPlusUltra skrev:Några Bollinger Vieilles Vignes Françaises 2000
Kommer att dricka en av dem relativt snart - dels för att undersöka om den är såpass drickfärdig som många gör gällande, och dels för att jag omöjligt kan hålla mig...
Någon som har rapport på denna?
NonPlusUltra skrev:Jacqueson Vauzelle Terme 2002
(Äntligen! )