This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Var hittar du den? Har den i källaren men inte druckitJos skrev:Nån som köpt/druckit 1980 VCP Cave Privée ? Finns ju på SS.
Hittade den på hemsidan nyss men det kanske var en gammal sida. Stod att den gick att beställa och kostade 1899. Men det var en kompis som frågade om han skulle köpa den på Heathrow, - kommer dock inte ihåg vad den kostade. Tänkte höra om någon har druckit innan jag ber honom slå till.shorepower skrev:Var hittar du den? Har den i källaren men inte druckitJos skrev:Nån som köpt/druckit 1980 VCP Cave Privée ? Finns ju på SS.
Hahaha. Du har helt rätt. Det gjorde jag. Jag är lätt slarvig med mina anteckningar. Hittar dem inte nu men kommer ihåg att vi var lite lätt besvikna då flaskan inte var helt korrekt. Det var efter det jag köpte magnumen då tydligen tidigare flaskor skulle varit väldigt braKostjan skrev:Kan va ute å cykla här men drack inte du den på bolagets prestige provning förra året ?
Tristanqx skrev:Någon som har tips på någon mer champagne att lägga på hyllan?
Är inte främmande för att beställa från exempelvis Danmark.
Kostjan skrev:Jo jag va där
Det stämmer som du säger att det va något lurt med den flaskan,men har druckit den vid senare tillfälle och den är fantastisk
men hört många historier om flaskvariation så det kan va lite lotteri
Hagbard C. skrev:och Bollinger Special Cuvée till kocken
Känner helt igen mig, man går in i lugnet i flaskbutiken. (visst man får se upp för alla panikande glöggköpare men ändå).Hagbard C. skrev:Skulle egentligen inte köpa något vin idag, men jag fick panik bland alla julklappshandlare ute på stan och flydde istället in till butiken i Nordstan och trösthandlade:
Trevligt, verkar som du hittat ett ställe med en hel del godbitar. Du får gärna dela med dig var du köpte om det nu inte är ett "svampställe" som du vill hålla hemligtAnderzz skrev:Hej.
Har snokat rundor här utan konto ett tag nu, men nu är det reggat iaf.
Är i Österrike och har handlat en del.
La Tache 2001
Mouton Rotshild 1997
Hirtzberger G Veltliner 2007 smaragd Magnum.
Och en hel drös Rieslingar till.
Ska lista seanre
620 Euro är ett bra pris för en 2001 La Tache men frågan du väcker är din kommentar att ni är lite nya på det här med vin. Att då gå direkt på en La Tache är lite annorlundaAnderzz skrev:Hej.
Vinerna handlade jag på villa solitude i Badgastein.
Ägaren och hans fru har en liten fin vinkällare där.
Även riktigt god mat lagar han.
Köpte en del Rieslingar där.
Men har även köpt inne i Salzburg.
Jag i min fru är lite nya på det här med vin.
Men Österrikisk Riesling gillar vi.
620€ betalade jag för La Tachen
Och 310€ för Rotshilden.
Tror det är ok priser.
Kommentera gärna priserna.
/A
Du gör helt rätt som reggade kontotAnderzz skrev:Hej.
Har snokat rundor här utan konto ett tag nu, men nu är det reggat iaf.
Är i Österrike och har handlat en del.
La Tache 2001
Mouton Rotshild 1997
Hirtzberger G Veltliner 2007 smaragd Magnum.
Och en hel drös Rieslingar till.
Ska lista seanre