This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
magnum skrev:Menar du direkt från Peters & Diebolt? 02,04 är slut hos båda, Diebolt har börjat sälja 05!
Tummen upp!shorepower skrev:Comtes De Champagne 1995, lite spridda Leclapart (Apotre,Artiste,Amateur), Cedric Bouchard(Les Ursules, La Parcelle), Selosse (La Cote Faron, Les Carelles, 99a magnum) Pierre Peters (Cuvee Special 02) och Diebolt (Fleur de Passion 00,02)
Säkert samma ställe som dujohan1279 skrev:Tummen upp!shorepower skrev:Comtes De Champagne 1995, lite spridda Leclapart (Apotre,Artiste,Amateur), Cedric Bouchard(Les Ursules, La Parcelle), Selosse (La Cote Faron, Les Carelles, 99a magnum) Pierre Peters (Cuvee Special 02) och Diebolt (Fleur de Passion 00,02)
Vart köper du Céderic Bouchard?
Hur är 2010 i Chablis? Vet duMmm skrev:Dauvissats 2010r har anlänt till Bichel (bichel.dk). Jag slog till på en låda Chablis La Forest 1er cru.
KimHartman skrev:Lite mer Clerico
3st 2004 Domenico Clerico Barolo Percristina
3st 2007 Domenico Clerico Barolo Ciabot Mentin
shorepower skrev:Hur är 2010 i Chablis? Vet duMmm skrev:Dauvissats 2010r har anlänt till Bichel (bichel.dk). Jag slog till på en låda Chablis La Forest 1er cru.
shorepower skrev:KimHartman skrev:Lite mer Clerico
3st 2004 Domenico Clerico Barolo Percristina
3st 2007 Domenico Clerico Barolo Ciabot Mentin
Trevligt, Var köpte du dessa?
Helt ok. Svalare än 09, vilket är bra för toppvinerna och sämre för de enklare. Jag tror på en långlivad årgång.shorepower skrev:Hur är 2010 i Chablis? Vet duMmm skrev:Dauvissats 2010r har anlänt till Bichel (bichel.dk). Jag slog till på en låda Chablis La Forest 1er cru.
Hah jag anar allt nyfikenhet härshorepower skrev:Säkert samma ställe som dujohan1279 skrev:Tummen upp!shorepower skrev:Comtes De Champagne 1995, lite spridda Leclapart (Apotre,Artiste,Amateur), Cedric Bouchard(Les Ursules, La Parcelle), Selosse (La Cote Faron, Les Carelles, 99a magnum) Pierre Peters (Cuvee Special 02) och Diebolt (Fleur de Passion 00,02)
Vart köper du Céderic Bouchard?
Varmt välkommen!champagnelus skrev:Hej! Hittade forumet för några veckor sedan och har sedan dess läst mig igenom mängder av gamla inlägg. Ni verkar hålla en hög nivå på kunskapen och låg nivå på humorn, vilket passar mig utmärkt
Jag försöker iallafall lära mig mer om champagne. Har provat mig igenom ganska många enklare champagner vid det här laget och vill nu komma åt lite nya upplevelser, både större och annorlunda, om ni förstår vad jag menar. Ska väl även börja lite lugnt här med att logga ett av de senaste inköpen:
Jacques Selosse Initial, deggad april 2011
Kan man öppna den med gott samvete framåt vårkanten, eller ska man hålla sig ännu längre tycker ni?
Mvh,
Champagnelus
Välkommen till forumet.champagnelus skrev:Hej! Hittade forumet för några veckor sedan och har sedan dess läst mig igenom mängder av gamla inlägg. Ni verkar hålla en hög nivå på kunskapen och låg nivå på humorn, vilket passar mig utmärkt
Jag försöker iallafall lära mig mer om champagne. Har provat mig igenom ganska många enklare champagner vid det här laget och vill nu komma åt lite nya upplevelser, både större och annorlunda, om ni förstår vad jag menar. Ska väl även börja lite lugnt här med att logga ett av de senaste inköpen:
Kan man öppna den med gott samvete framåt vårkanten, eller ska man hålla sig ännu längre tycker ni?
Mvh,
Champagnelus
champagnelus skrev:Hej! Hittade forumet för några veckor sedan och har sedan dess läst mig igenom mängder av gamla inlägg. Ni verkar hålla en hög nivå på kunskapen och låg nivå på humorn, vilket passar mig utmärkt
Mvh,
Champagnelus
Per Stade skrev:Du har väl köpt en låda? Bra då kan du öppna en nu och spara resten tills du blir sugen.