Jos
Medlem
SV: Era senaste vininköp.
Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
1. Köpte du Bollinger GA Rose?
2. Tycker du att man ska köpa GA Rosé
3, Köpte du GA magnum?
Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
2. Tycker du att man ska köpa GA Rosé (2004)
3, Köpte du GA magnum?
Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
Nja, mitt +1 gällde din kommentar, som shorepower förstod men inte duJos skrev:Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
Nja, han skrev ordagrant att han inte hängde med.magnum skrev:Nja, mitt +1 gällde din kommentar, som shorepower förstod men inte duJos skrev:Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
Wow!! blev fel skulle va "som du förstod men inte shorepower"Jos skrev:Nja, han skrev ordagrant att han inte hängde med.magnum skrev:Nja, mitt +1 gällde din kommentar, som shorepower förstod men inte duJos skrev:Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
Och nu säger du att ditt +1 gällde min kommentar och jag menade inte det du nu menar att ditt inlägg gällde så då var det du som inte förstod min fråga ;D
Freudianskt, Jos har oftast fel.magnum skrev:Wow!! blev fel skulle va "som du förstod men inte shorepower"Jos skrev:Nja, han skrev ordagrant att han inte hängde med.magnum skrev:Nja, mitt +1 gällde din kommentar, som shorepower förstod men inte duJos skrev:Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
Och nu säger du att ditt +1 gällde min kommentar och jag menade inte det du nu menar att ditt inlägg gällde så då var det du som inte förstod min fråga ;D
Vilket fint mönster ni har skapat - riktigt vackert!shorepower skrev:Freudianskt, Jos har oftast fel.magnum skrev:Wow!! blev fel skulle va "som du förstod men inte shorepower"Jos skrev:Nja, han skrev ordagrant att han inte hängde med.magnum skrev:Nja, mitt +1 gällde din kommentar, som shorepower förstod men inte duJos skrev:Tänk vad fel man kan ha... Men då var ditt +1 extremt kryptiskt...magnum skrev:Ja, på samtliga! Har inte provat Rose 2004 men vanligtvis är det en riktigt bra Rose. 1999 är fantastisk nu, 2002 behöver mera tid.shorepower skrev:Hängde inte riktigt med här Magnummagnum skrev:+1Jos skrev:Ingen rosé?shorepower skrev:2002 Bollinger Grande Année, nu på magnum. Mums om en 10 år
3, Köpte du GA magnum?
För att återgå till topic, jag tycker att den vanliga GA är bättre och att rosén inte är värd de extra pengarna. Just GA och GA rosé är väl i grunden samma vin men för att göra rosé har de duttat i lite rödskjut. Så köper hellre magnum.
;D ;DElvis skrev:Tack för att alla missförstånd är utredda nu.
Från franska bolagets provning?shorepower skrev:Paul Déthune Cuvée Blanc de Noirs , kan ju inte bli fel
Har inte varit på deras provningar, dock har jag tidigare köpt en hel del av Dethune direkt och nu när Franska Bolaget säljer Dethune så passade jag på. BdN från Ambonnay för det priset är bra. Perfekt att ha i källaren och dra upp en pava då och då. Vilmart är bra men inte riktigt min stil (Elvis avgudar ju dem ;D )johan1279 skrev:Från franska bolagets provning?shorepower skrev:Paul Déthune Cuvée Blanc de Noirs , kan ju inte bli fel
Jag tycker Vilmart 2005 va i helt egen klass.
Déthune BdN kommer bli spännande med lite lagring dock
shorepower skrev:Paul Déthune Cuvée Blanc de Noirs , kan ju inte bli fel