SV: Era senaste vininköp.
I dag hämtade jag ut vad som måste ha varit ett riktigt kap.
1 Dom Ruinard Rosè -86 för 600kr på systemet.
Passade även på att beställa:
1 st Diebolt-Vallios bdb
1 st A Jacquart Grand Cru bdb
1 st Perrier Jouët Grand Brut
1 st Leclerc Briant Rubis de Noirs
Sedan till det som gjorde att jag hade ett leende som inte gick av för hackor på vägen tillbaka efter lunch.
Förra gången jag var där så ställde jag lite ledande frågor om vad som skulle släppas i nov/dec och en gammal räv lovade att han skulle kolla det tills nästa gång jag var där.
Sagt och gjort, idag kollade vi över vad som skulle släppas och det var en hel del spännande saker. Bland det som jag uppfattade så skulle följande släppas.
(jag minns inte alla priser eller datum efter som jag blev så uppspelt av att det var så mycket som skulle släppas, tror att nästan allt skulle släppas 3nov)
Krug -96 (1875kr/st)
Krug Close du Mesnil -96 (5000kr el 7000kr, minns tyvärr inte helt)
Krug Close d'Ambonnay -95 (22000kr/st)
Bollinger VVF -99 (3200kr/st?)
Salon -97
Cristal Rosè (minns inte vilken årgång det var)
Dom Perignon Rosè -95? (inte helt säker på årgången)
Henriot Cuvée des Enchanteleurs (minns inte årgången, tror det var ny släpp av -95)
Sedan fanns även Pierre Peters Cuvee Special -00 med i listan men jag tror den låg under beställningssortimentet.
Detta var bara det jag såg över hans axel, det var en ganska lång lista så det ser ut som man måste börja spara mycket slantar inför november.
Jag hade väntat mig att Cristal -02 skulle komma eftersom den finns ute på flertalet ställen redan men som sagt det fanns mycket som jag inte såg.