This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
magnum skrev:Utmärkt ide!
Ska kolla om jag hittar nån av mina häften men årgångarna och procent sats har alltid varit förtryckta och kund, deg. datum mm handskrivit!
Men med ditt deg datum borde det vara 03/05! som jag tycker är den bästa dom gjort
Joakim skrev:Var på regerings gatan igår. Då fanns det 3 st 1911 på bordet framför källaren. Kanske de finns kvar idag om någon är intresserad. Det fanns också 2 st mgm av Palmer 1996. Skynda och fynda!
Lando skrev:Nån hann sno 1911rna före mig mig och inte nog med det, dom tre flaskorna Château Cantemerle som internet sa skulle finnas där var ochså borta. Tydligen byter Systembolaget datasystem på söndag så kanske kan det bli lite mer uppdaterat i framtiden.
Joakim skrev:Var på regerings gatan igår. Då fanns det 3 st 1911 på bordet framför källaren. Kanske de finns kvar idag om någon är intresserad. Det fanns också 2 st mgm av Palmer 1996. Skynda och fynda!
SUPRA skrev:Idag blev det en Amarone och en okänd flaska rött som min lilla dotter tog och vägrade släppa taget om, nåväl den hade alkoholstyrka 14.5%
så hon kanske har god smak?
Gråter lite över att en av de fyra lagrade Krug Grand Cuvée jag hämtade ut igår gick till änglarna.
Paketet var mycket dåligt packat, i princip en låda med 4 st. Krug och lite bubbelplast så jag är mest förvånad att bara en flaska gick till kross.
Vi får se hur det går att få ut nytt på försäkringen, jag har iaf Posten som vittne på att en flaska var krossad.
Så går det när man klagar på alltför väl packade flaskor. Usch va illa utspilld skumpa luktar!
Hade mycket hellre druckit upp den. :'(
OMG. Den är gryyym. Och ett riktigt underpris. Du bara hovar in skumpa efter grym skumpa.SUPRA skrev:Veckan börjar bra.
Krug Clos du Mesnil 1988 CBO för 362 Euro.
RJ ger den 97/99.
Darth Angelus skrev:En flaska av El Burro Grandes söta.
Darth Angelus skrev:Nej, jag frågade El Burro Grande igår via meddelande. Dessutom ser jag på flaskan (vilken jag i skrivande stund har framför mig) att texten, rad för rad, överensstämmer med den på bilden.
Flytande guld.CH skrev:
El burro grande skrev:Tack alla förresten för en mycket trevlig kväll. Kom hem skönt bladig och ställde mig framför spisen och ångade fisk, öppnade en Henriot -95 (som förövrigt var något roligare än -89:an) Hej och hå vad trött jag har varit de två senaste dagarna... Men lätt värt det.