SV: Era senaste vininköp.
Bubblaren skrev:
Fick just höra att Clouet ökat sin årsproduktion till 200.000 buteljer (tidigare 70.000st). Undra om det kommer att påverka kvalitén
Tveksamt. Det har man ju lärt sig med all önskvärd tydlighet från vissa här på forumet (tänker inte nämna namn, men du vet nog vilka jag syftar på) att volymen på produktionen inte säger någonting om kvaliteten på vinet, så varför skulle Clouet vara annorlunda?
Nej, helt ärligt så beror det väl antagligen på vad de har för underlag för ökningen i form av vingårdar.
SUPRA skrev:
Jag har pratat lite med DA om det hela, samt gjort en del olika projektioner, och vi är rörande överens* om att kvalitén har potential att trefaldigads.
*(med reservation för fel i vår ekvation)
Har du kul, eller?
Hur började diskussionen handla om mig och varför driver du med mig när du tror att jag inte läser? Har du något problem med siffror och uppskattningar baserat på dem, eller är det något personligt? Bara så du vet så anser jag det vara rätt fult att göra sig lustig över någon på deras bekostnad när de inte är närvarande, men i ditt fall kan jag inte säga mig vara jätteförvånad. Jag hoppas att du inte menar så mycket med det och att det bara är ett tecken på hur din humor är.
Suck, det är ganska tröttsamt att man måste förklara sådana självklarheter, men att jag presenterade ett litet exempel på vad urvalet av druvor till ett vin som produceras i jättesmå kvantiteter (på ett absolut toppläge) kan göra för jämfört med ett som produceras i långt mer än hundra gånger större volymer för hur stort man på ett teoretiskt plan har skäl att tro att vinet kan bli innebär inte att jag säger mig ha en färdig, allmängiltig formel för hur en volymökning kommer att påverka kvaliteten i varje enskilt fall. Om du inte håller med om mitt resonemang så låt bli, men låt bli att förvrida den.
Mitt ursprungliga inlägg var mycket mer nedlåtande än ovanstående, men jag valde att redigera till något mer diplomatiskt. Ett råd...gör inte att jag ångrar det!