Darth Angelus
Medlem
SV: Era senaste vininköp.
Det är vart fall inget jag känt mig så upphetsad av att jag känt mig manad att bunkra upp det.
Känner mig inte förvånad över detta. Jag drack det tyvärr i för ändamålet olämpliga glas (kompisen jag var hemma hos hade inte champagneglas) så jag har inte vågat döma vinet fullt ut, men det jag kände var en av de svagaste upplevelser jag någonsin känt med prestigechampagne. Efter att ha druckit betydligt bättre La Grande Dame -79 och -90 har jag tänkt mig möjligheten att min brist av upplevelse kunde bero på en kombination av ungdomen (även om jag druckit avsevärt bättre unga champagner) och de kassa glasen och har därför varit återhållsam med att döma ut vinet. Men visst, möjligheten att det är en klart sämre årgång av champagnen än de övriga två jag druckit har ju alltid funnits där.Lambo skrev:Drack -98 förra nyårsafton om jag inte minns helt fel i sällskap med flera andra ädla skumpor och den var kvällens bottennapp tyvärr.
Har druckit den vid 2 tillfällen och inte blivit imponerad. Jag är tveksam till att den kommer att bli en riktigt bra skumpa tyvärr.
Det är vart fall inget jag känt mig så upphetsad av att jag känt mig manad att bunkra upp det.