This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Tack! Och grattis, du med, Segolas!
Elvis skrev:Det går bra. Tack! ;D
(Uppmärksamma läsare fick nyheten redan i juli, men lite mer subtilt: http://www.finewines.se/http://www.finewines.se/phpbb/viewtopic.php?t=8.msg23356#msg23356 )
Per Stade skrev:Sällar mig till skaran av gratulanter.
Barn är rikedom!
CH skrev:Jag gör det samma. Hoppas nu bara du inte får en sån här unge
För att återgå till topic så hämtade jag lite Selosse med ålder på i helgen och vad som skulle varit Bollinger GA -96 magnum visade sig vara något helt annat eftersom jag fick med mig fel låda hem.
Ett liv utan Gruyère? Det verkar omöjligt i dagsläget.vintjej skrev:Måste erkänna att jag inte läste det inlägget.
Dock lider jag med din fru, med tanke på att hon också missar allt gott här i livet, rött kött, goda ostar, charkuterier, ostron o s v. Man får trösta sig med parmesan och hummer.
kayaker skrev:Ett liv utan Gruyère? Det verkar omöjligt i dagsläget.
...och så ett grattis till Elvis med fru!
Trots att den görs på opastöriserad mjölk? Isåfall behöver inte livet vara slut.vintjej skrev:Gruyère tillhör lyckligtvis också de tillåtna ostarna.
kayaker skrev:Trots att den görs på opastöriserad mjölk? Isåfall behöver inte livet vara slut.
Fondue moitié-moitié lär ju vara safe i vilket fall som helst.vintjej skrev:Tydligen är det inte så kinkigt med hårdostar (vet inte varför).
Du har inte missat något om du inte hittar några. Har provat den vid ett flertal tillfällen och aldrig varit riktigt impad. För mycket tropik och fat för att vara en SB i min smak, dessutom brukar de 14% alkohol vinet brukar ha slå igenom. Mer en kuriositet än ett riktigt gott vin.vintjej skrev:Åhå, den har jag missat. Måste kollas upp. Jag är en sucker för hans viner generellt. Älskar Cape Mentelle också.
El burro grande skrev:Du har inte missat något om du inte hittar några. Har provat den vid ett flertal tillfällen och aldrig varit riktigt impad. För mycket tropik och fat för att vara en SB i min smak, dessutom brukar de 14% alkohol vinet brukar ha slå igenom. Mer en kuriositet än ett riktigt gott vin.
Skall man ha fatad SB är Alphonse Mellot "Edmond" oslagbar.
Branders Au Naturel är också way bättre än Te Koko.