Tack alla för en fantastisk kväll! Extra stort tack till Emanuel som styr upp dessa dekandenta tillställningar. Det är svårt att inte trivas i denna miljö och det är en av få källare jag skulle kunna tänka mig bli inlåst i där man sen kastar bort nyckeln
Jag tycker det var väldigt hög klass rakt igenom, fanns inget vin som fick mig att utbrista "Tvi vale!". Något vin hade man kanske hoppats lite mer på (Bollinger Rosé '06 exempelvis) men det är så det ska vara. WOTN för mig var två - jämnt skägg mellan Winston '96 och Selosse Rosé och kan inte bestämma mig vilken av dessa som var bäst. Bägge var underbart bra. Sista champagneflighten var riktigt hög klass. De röda vinerna var bra där L'Evangile 2007 stack ute lite extra. Mitt i allt detta anlände Jan Netterberg (eller Jan Banan som Emanuels dotter tidigare under kvällen sade) med en kasse champagne. Dessa och några bonusviner korkades upp och betades av i ett lite väl högt tempo för att kunna föra några noter, har skrivit ner något men det är mer stenografi än vanlig text. Ser det som en bedrift att jag faktiskt hann fota några av dessa flaskor. Själv är jag glad att ingen kom till skada när jag öppnade Savarts Calliope där korken sköts ut med ett pang så fort jag lossat bygeln. Livsfarligt.
Tycker dagen började bra, vaknade halv åtta. Hyfsat pigg, kikat på OS där det blev ett Guld på direkten! Efter det en rejäl frukost och lite språkande om gårdagen och lite annat med Patrik, Carina och
@Trydebull. Nu ligger jag i sängen och funderar på om jag ska ta en tur på stan eller inte, lite frisk luft kan nog inte skada.
Snart dags igen, syns om några timmar på Postgatan.