This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det där producentbesöket 2014 är (såvitt jag kan minnas) enda gången jag har provat Lucien Le Moine:s sydrhône-sortiment, så jag har inte riktigt koll på hur de brukar utvecklas. Jag skulle i och för sig gissa att en ambitiös Châteauneuf från 2010 inte borde nått toppen än, men samtidigt brukar de ju inte tunnla på samma sätt som nordrhônare. Gav ni den tillräcklig tid i karaff/glaset? Å andra sidan måste man nog säga om Lucien Le Moine:s bourgogner, att de oftast är riktigt bra, men ibland faktiskt är lite konstiga eller åtminstone beter sig lite konstigt. Jag har varit med om att de har behövt längre tid i glaset än vad som är brukligt för bourgogner.Arioson som vi hade med var en stor besvikelse, särskilt när man ser vad @vintomas har skrivit på cellartracker. Kan den vara djupt nere i tunneln?
Hur var det på Postgatan då? Är ni alla för bakis för att skriva något idag?
Edit: Hittade ett inlägg från Mattias i en annan tråd, men vore kul att höra fler tankar.
Det fick ingen tid karaff, men en hel del i glas och det är helt klart att det blev bättre, men långt ifrån det som man hade förväntat. Det var definitivt inte defekt, snarare otroligt obalanserat.Det där producentbesöket 2014 är (såvitt jag kan minnas) enda gången jag har provat Lucien Le Moine:s sydrhône-sortiment, så jag har inte riktigt koll på hur de brukar utvecklas. Jag skulle i och för sig gissa att en ambitiös Châteauneuf från 2010 inte borde nått toppen än, men samtidigt brukar de ju inte tunnla på samma sätt som nordrhônare. Gav ni den tillräcklig tid i karaff/glaset? Å andra sidan måste man nog säga om Lucien Le Moine:s bourgogner, att de oftast är riktigt bra, men ibland faktiskt är lite konstiga eller åtminstone beter sig lite konstigt. Jag har varit med om att de har behövt längre tid i glaset än vad som är brukligt för bourgogner.
Ha haaa, hon är fan hårdare än granit! Jag hade bokstavligen DÖTT om jag hängt på en shotsbricka. Hälsa så gott och förmedla min djupaste respekt för den kvartitre-beställningenJa stort tack till alla och särskilt @Emanuel, eminent ordnat som vanligt. Framför även min tacksamhet till Jan Netterberg för hans generösa bonusviner. Maten på Postgatan var verkligen fantastisk, särskilt gösen var bland det bättre jag ätit någon gång. Minns även med värme ostronen som jag har inbillat mig att jag inte gillar men som var fantastiska. Med hänsyn till att jag bor i Karlskrona var även vinlistan att glädjas åt, Heidsiecks årgångsvin levererade.
Min eminenta sambo fick tag i en shotsplanka och började bli lite rackligt framåt 02.45 och lyckades med benäget bistånd från undertecknad hasa/snubbla tillbaka till hotell Hilda. Hon är ännu inte återställd Måste erkänna att även jag har varit lite darrig efter denna mastodonthelg..