Wintermute
Medlem
Slarv... Mina inlägg skall nog flyttas till rätt tråd....Nu är det total trådanarki! It has begun!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Slarv... Mina inlägg skall nog flyttas till rätt tråd....Nu är det total trådanarki! It has begun!
Flyttat och klart!Slarv... Mina inlägg skall nog flyttas till rätt tråd....
Välkommen. Verkar som du har ett passande alias då.Nu har tillfället kommit till mig.
Jag är 31 år och boendes i Östergötland med rötterna i Södermanland. Arbetar som driftingenjör i energibranchen och har hockey som ett stort intresse, mestadels NHL.
Mitt vinintresse riktar sig mer mot champagne än andra typer av viner men anser mig ändå att vara en allätare. Började samla för lite mer än ett år sedan och vid årskiftet så beställde jag mitt första vinlagringsskåp.
Mitt mål är att prova många olika champagner i olika prissegment som möjligt, samla på prestiger, bygga en smak- och doftbank och utvecklas som provare.
Jag har hittills bara varit på ett fåtal provningar men tanken är att jag ska bli mer aktiv.
Tack så mycket. Efter tydliga förvirringar med en viss anna herre så har bytt namn på instagram. Men vet du om det går att byta namn på forumet?Välkommen. Verkar som du har ett passande alias då.
Flera medlemmar som bytt namn. Så det går. Men hur man gör vet jag inte.Tack så mycket. Efter tydliga förvirringar med en viss anna herre så har bytt namn på instagram. Men vet du om det går att byta namn på forumet?
Flera medlemmar som bytt namn. Så det går. Men hur man gör vet jag inte.
Flyttat och klart!
Det går bra att byta namn. Meddela mig eller någon annan i admingruppen så löser vi det. Det går dessvärre inte att göra det själv.Får leta vidare då
Du kanske har koll på detta?
Ang. bilden. Apoteksmonopolet upphörde för 10 år sedan den 30/6 2009.Börjar lite försiktigt. På söndag för exakt 10 år sedan, så upphörde min förra arbetsplats pga ett regeringsbeslut. Sista dagen på jobbet 30/6 2009. Jag bakom kameran.
Visa bifogad bild 17333
Stadigt cvAng. bilden. Apoteksmonopolet upphörde för 10 år sedan den 30/6 2009.
Drack öl redan som barn. Mormor Selma bryggde öl som vi barn bjöds på istället för saft, på kalas. Minns hur svag jag kände sig i benen efter ett par glas öl då jag reste sig upp, då morfar fyllde 75 1969. Det var på Gotland på 60-talet. Skumpa drack jag också som barn, första gången vid 13 eller 14 eller års ålder. Gula Änkan på Lilla Karlsö. Sen har det rullat på. Fick en ölsats i present då jag fyllde 35, 1992. Började efter det brygga öl som en besatt i drygt 10 år. Två SM-guld, ljus lager och brown ale. Utbildade mig till öldomare i SHBF regi 1999. Varit med och dömt uttagningsölen inför SM sex gånger. Halkade in här på forumet av en slump. Pratar i telefon hela dagarna. Uppe i 175.000 samtal sedan 2002. Jobbar på 0771-467010.
Får bli fyrhändigt nån gång!Har spelat klassiskt piano under många år
Får bli fyrhändigt nån gång!
Tack, tack! En bra signal att börja engagera mig som förr när jag snittade minst 10-20 inlägg om dagen!Känns som att detta borde uppmärksammas!
Grattis @Mattias Schyberg ! Forumet hade garanterat varit mindre utan dig!
Visa bifogad bild 19085
Antal inlägg per dag i snitt sedan registrering för 6,5 år sedan: 4,2Tack, tack! En bra signal att börja engagera mig som förr när jag snittade minst 10-20 inlägg om dagen!