Det vet duUppvuxen med Beta Max och rullbandspelare?
Får ju krupp på alla fält hos Cellar tracker. Jag vill bara veta vilka viner jag har och just nu har jag ingen aning
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det vet duUppvuxen med Beta Max och rullbandspelare?
Den löser jagKanske inte helt bekväm med engelska?
Har du testat klassiskt läge eller att ta bort högerkolumnen som @Anders Landström tipsade om?Det vet du
Får ju krupp på alla fält hos Cellar tracker. Jag vill bara veta vilka viner jag har och just nu har jag ingen aning
Vet ej, tror bara försöker hitta genvägar att slippa mata in all dataHar du testat klassiskt läge eller att ta bort högerkolumnen som @Anders Landström tipsade om?
Det går fint att importera med ExcelVet ej, tror bara försöker hitta genvägar att slippa mata in all data
Japp. Bara att maila dem.Det går fint att importera med Excel
Vet ej, tror bara försöker hitta genvägar att slippa mata in all data
Vad jag vet så är Cellartracker det enda vettiga alternativet. Kan köras i gratisversion men från 40$ per år får du extra funktioner som tex värdering. MatkombInationer är jag dock osäker på. Tror att en överväldigande majoritet på forumet använder CT.Sökte igenom forumet men hittade ingen tråd (fast det borde finnas en redan!?).
Jag letar efter en bra vinapp till Android där man kan se drickfönster, värde, matkombinationer m.m. på sin vinkällare.
Appen ska vara enkel att använda och lägga in nya vinet (ex. genom att fota flaskan).
Har inget problem med att betala en avgift om man kan få valuta för pengarna.
Vet att det finns en drös med olika appar men vilken är egentligen bäst?
Vad använder ni för appar och fungerar dem bra?
Vad jag vet så är Cellartracker det enda vettiga alternativet. Kan köras i gratisversion men från 40$ per år får du extra funktioner som tex värdering. MatkombInationer är jag dock osäker på. Tror att en överväldigande majoritet på forumet använder CT.
Jag kör inte CT utan Vivino, tycker den funkar finfint (i gratis utförandet) för att hålla koll på källaren.Sökte igenom forumet men hittade ingen tråd (fast det borde finnas en redan!?).
Edit: flyttat inlägg hit @Crist(al)ian 77
Jag letar efter en bra vinapp till Android där man kan se drickfönster, värde, matkombinationer m.m. på sin vinkällare.
Appen ska vara enkel att använda och lägga in nya vinet (ex. genom att fota flaskan).
Har inget problem med att betala en avgift om man kan få valuta för pengarna.
Vet att det finns en drös med olika appar men vilken är egentligen bäst?
Vad använder ni för appar och fungerar dem bra?
Jag har inte provat att använda Vivino för att hålla koll på min källare, men den stora fördelen med CT är för mig alla olika former av sorteringar jag kan göra. Vad har jag druckit mest av under en viss tid, hur många flaskor Meursault har jag, vilka flaskor behöver drickas snart osvVad skulle ni säga är den stora anledningen till att köra CT istället för ex Vivino, mer än att alla har sin historik på CT. Jag har slackat lite på att hålla källaren uppdaterad och tänkte lägga in allt igen. Använde CT förut men funderar på att köra Vivino pga enklare gränssnitt.
Kikade på antalet reviews för ett vin jag köpte nyss, CT har 4 och Vivino har 425. Möjligtvis att CT är för de som verkligen är intresserade men någonstans börjar ju ändå "wisdom of the crowd" gälla.
Vad tycker ni?
Så länge man kan ställa fram en flaska bordsvatten funkar alla viner till alla rätter, iaf då länge man håller isär det söta och det icke söta...., matkombinationer...
WotC är totalt fel. Det resulterar i att på CT är den stora majoriteten av viner som provats av flera, poängsätta mellan 89,5 och 90,5. Det blandas recensioner av dem som gillar fylliga saker och ger 96p med dem som avskyr fylligt och sätter 71p. Det är också en övervägande andel av "the crowd" som är nya i gemet och föredrar ungfrukt. En förfärande andel av "the crowd" drar slutsatsen att de dricker sitt vin vid optimal plopping och att alla borde "drink up now!". Dessutom skrämmande många som anser att ett vin som inte svämmar över av yppig ungfrukt har ramlat utför stupet.... "wisdom of the crowd" ...
Vad tycker ni?
Förutom att kunna strukturera sin egen källare och se vad andra tycker om de viner man har, är detta den bästa grejen med CT! Jag ska inte ens börja rada upp exempel för möjligheterna är oändliga.den stora fördelen med CT är för mig alla olika former av sorteringar jag kan göra