Sörplarn
Medlem
Är inte bara IOGT-NTO som många rörelser helt politiskt korrekta. Att ett antal djupt kristna medlemmar helt plötsligt står bakom andra religiösa rörelser , feminism och fri invandring tror jag inte helt på. Finns väl en klick i ledningen som är uppväxta i Rörelsesverige vilka inte alltid har samma åsikt som många av deras medlemmar. Titta på LO, länge sedan 100% av medlemmarna röstade på Socialdemokraterna.
Kommentarerna är iofs djupt eniga med artikeln men jag vet inte om det speglar alla medlemmars synpunkter.
Vad jag inte förstår är vad man vinner med typ sådan här vuxen-mobbning eller vad man skall kalla det, nu är jag inte för SD, men jag är starkt för yttrandefrihet, man skall få säga något och påstå saker bara man har riktiga fakta som kan backa upp det man tror på och inte tvinga andra, och tvingar man andra och har man då fel så är det bara att erkänna det felet.
Sverige blir mer och mer ett Nordkorea light, då få som påstår sig veta bättre än alla andra vet vad som är bäst för alla och tar slutna grupper för sanning även då inskränker på yttrandefrihet och kan tänka sig att ta bort den, det är skrämmande även att människor som kommenterar i denna artikel inte tänker till utan håller med utan ens se eller läsa på vad man förespråkar för något, sekt ju rätt ord det tros väldigt mycket.
Men om man tittar på artikelns delning i sociala medior och jämför andra artiklar från samma blaska så är det få som läser deras visioner gissar jag på, och blir lite mer som allt annat i dessa sekter, egen beundran hur "vis" man är och får sig en ryggdunk av de åtta andra som endast läser artikeln, haha skön verklighetsförankring.
Nä det är dags att införa detta (se nedan), även om jag själv löper risken att hamna där.