This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Världens bästa öppnare för vinflaskor med gammal, smulig och/eller murken kork. Har aldrig provat, men nu har jag i alla fall utrustningen för det. Direkt levererat från Beaune som en gentil present från @vininfo.nu. Trevligt, man får tacka!
Visa bifogad bild 1626
Det är ju det, men jag fattar inte riktigt hur det kan funka på ett smidigt vis. Får prova på min Chinon 76:a eller Faustino I 81:a så småningom.En Ah-So!
Riktigt bra att ha för övrigt.
Börja med att prova på andra viner, inte direkt på gammal kork. Enkelt men kräver ändå viss teknik. Bifogar en liten instruktionsfilmDet är ju det, men jag fattar inte riktigt hur det kan funka på ett smidigt vis. Får prova på min Chinon 76:a eller Faustino I 81:a så småningom.
Det ser jag framemot. Jag vet ju redan var du har din butik dessutom. Dröjer nog ett tag innan jag har vägarna förbi dock, vilket innebär att jag mest troligt har hunnit bli expert den dag vi möts med mitt vinprovartempo. Ett besök kommer du få så fort jag har vägarna förbi ändå, visserligen. Mest för besöket i sig.Den korkskruven "twin blade" är busenkel när man har rätta knycket.
Kom in till mig i affären på Nybrogatan så kan vi öva tillsammans. Ingen kund få lämna affären med en twin blade förrän de vet hur den fungerar.
Ser underbart ut. Hur var vinet ?Fick leka lite idag med Twin bladen Det gick strålande, trixet är att frigöra korken så mycket som möjligt från allt gammalt mög som bildats på korken och sedan sakta föra ner bladen mellan korken och flaskan.
Visa bifogad bild 3174
Ser ut som Ducru-Beaucaillou -89 på bilden. Korrekt ?Trots low shoulder och kork som hade åkte ner i flaskan så var den helt jäkla magisk, hade kunnat lagras i några år till.
Klicka på följande länk så kan du få mer information om din korkskruv från LaguioleFick en trevlig Laguiole kyparöppnare i julklapp!
Intressant! Undrar var den är köpt!Klicka på följande länk så kan du få mer information om din korkskruv från Laguiole
http://vintokig.se/laguiole/fejk.htm