This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har du köpt och hunnit testa än @Patjanga ? Jag har köpt, men jag har inte invigt den än. Jag vill ju gärna ha en lämplig kork så den kan få ett litet eldprov.Själv nyttjar jag denna skönhet i yrket, en Château Laguiole Grand Cru med ebenholts inläggning. Backas upp med Twin blade och traditionella pultex.
Har tankar på att köpa en "The Durand opener" som är en kombinerad skruv och twin blade öppnade. Länk till rare-wine.de där jag annars köper en del vin privat. Någon som har eller provat en sådan öppnare för verkar väldigt smart?
Snäppet proffsigare än mig. Nyttjar en Caviste-korkskruv som följde med en leverans för några år sedan.Inga märkvärdiga saker här inte
*Hehe* Samma här, den är väl hur fin som helst? Jag har inte misslyckats att få upp nån pava än i alla fallSnäppet proffsigare än mig. Nyttjar en Caviste-korkskruv som följde med en leverans för några år sedan.
Handlar nog mycket om hur van man är med just den typen av korkskruv. Jag kan exempelvis inte öppna en flaska med en pullscrew variant eller den med "armar" som stiger uppåt när man skruvar ner. Vet inte varför, blir nåt halvdant med en massa korksmulor.*Hehe* Samma här, den är väl hur fin som helst? Jag har inte misslyckats att få upp nån pava än i alla fall
De brukar ju oftast vara av "borrkonstruktion" så det är upplagt för smulor.Handlar nog mycket om hur van man är med just den typen av korkskruv. Jag kan exempelvis inte öppna en flaska med en pullscrew variant eller den med "armar" som stiger uppåt när man skruvar ner. Vet inte varför, blir nåt halvdant med en massa korksmulor.
?Jag märker att ni är totalt befriad av humorn på den här sidan … tyvärr! Eller är det också så, att de som inte har hundratals olika viner i källaren ignoreras fullständigt! Vilket som, det stinker …
Det känns mer och mer att det här är klubben för invärtes beundran. Ingenting annat, och det är synd.
Det ser ut att ni har inte ens förstått humorn i mitt inlägg! Men det är bra att jag är inte på något sätt avhängig av det här forumet. Den informationen jag får här är mycket obefintligt! Sånt kan jag lätt skaffa även annanstans. Och UTAN att bli påpekad som icke önskvärd! För att jag bor inte inom tullarna i Fjollträsk.
Påpekad som icke önskvärd?Jag märker att ni är totalt befriad av humorn på den här sidan … tyvärr! Eller är det också så, att de som inte har hundratals olika viner i källaren ignoreras fullständigt! Vilket som, det stinker …
Det känns mer och mer att det här är klubben för invärtes beundran. Ingenting annat, och det är synd.
Det ser ut att ni har inte ens förstått humorn i mitt inlägg! Men det är bra att jag är inte på något sätt avhängig av det här forumet. Den informationen jag får här är mycket obefintligt! Sånt kan jag lätt skaffa även annanstans. Och UTAN att bli påpekad som icke önskvärd! För att jag bor inte inom tullarna i Fjollträsk.
Typiskt fjollträskinomtullare som du att inte begripa.Påpekad som icke önskvärd?
Du får ursäkta men jag hänge inte med alls?
Tråkigt att du känner på det viset, men jag kan inte förstå varför? Har själv ingen vinkällare eller så bor jag innanför tullarna i fjollträsk, men inte känner jag som du för det.Jag märker att ni är totalt befriad av humorn på den här sidan … tyvärr! Eller är det också så, att de som inte har hundratals olika viner i källaren ignoreras fullständigt! Vilket som, det stinker …