This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Anders Landström skrev:Vi beställde 6-rätters menyn och då vi ska välja vin så får vi förklarat att tyvärr saknar Gastrologik tillgång till sin vinkällare. ... Det visar sig att i princip alla viner vi vill dricka ligger i den vinkällare som Gastrologik nyttjar för de lite bättre vinerna och vilket de under påsken inte har tillgång till.
Mja, man kan ju undra.vintomas skrev:Hur lyckas man med detta? Att en restaurang med lång vinlista kan behöva ha en "bakre vinkällare" av utrymmesskäl kan jag förstå, men att inte alls ha tillgång till den vissa dagar? Om den inte ligger inom max ett par minuters gångväg funkar det väl ändå inte att ha valda delar av vinlistan (snarare än enbart extraflaskor) lagrade där - så det måste väl ha varit nyckel som saknades under påsken? Är det egentligen krögarens privata källare och han var bortrest och betrodde inte den i tjänst varande personalen med nyckel? Eller hade någon varit ute och festat och supit bort nyckeln? Hade de råkat lägga den i något påskägg och några påskmålade 8-åringar brutit sig in i källaren och snott alla viner? Man kan ju undra.
Var nog helt enkelt misskommunikation och som NpU skriver, bra hantering av situationen.NonPlusUltra skrev:Mja, man kan ju undra.
Sanningen är helt enkelt (enligt Gastrologik själva -och jag tror dem) att de har bättre viner i en känd vinkällare något kvarter från själva restaurangen, och den var som sagt stängd för påskhelgen. Att man inte hade kollat detta innan är naturligtvis oförlåtligt - don't get me started - men som sagt, man hanterade sitt misstag på ett proffsigt sätt och vi lämnade restaurangen som nöjda (ehuru besvikna) gäster.
Anders Landström skrev:Menyn från Gastrologik. Mina favoriter var tupplever, ostron och kalvbräss.
1.Ostron från Utah beach Frankrike
Du tror väl inte att jag ger mig på att försöka stava till en meny .Jimmy Forsman skrev:Är menyn inkopierad? Om så: skabbig stavning på en del grejer. Osis.
Såg gott ut dock.
På tal om stavning, vad avser du Per? Ostron med minnen? Personligen fick jag en absurd tanke då detta serverades: Den lilla trumslagarpojken och ål från nordsjönPer Stade skrev:Ostron med meroire!
Anders Landström skrev:Men jag åt gärna vad som serverades Det var bra hantverk på allt
Anders Landström skrev:På tal om stavning, vad avser du Per? Ostron med minnen?
Anders Landström skrev:Personligen fick jag en absurd tanke då detta serverades: Den lilla trumslagarpojken och ål från nordsjön
Inga 'e' på slutet, tack!Per Stade skrev:Terroire av la terre=jorden
Meroire av la mer=havet
Jos skrev:Då var återbesök bokat på fredag! Bara att börja läsa vinlistan... Nån som har ett tips?
Keen skrev:Drick inte Domaine Leroy Nuits Saint Georges Aux Lavières 2005