This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fundering.. hur många flaskor försökte ni beställa? Det var en begränsning på 3st - allt över skulle makulerats. Beställde ni fler än 3?
Men Gonon-släppet verkar ju nästan hopplöst numera. Jag har aldrig lyckats få nån flaska via SB.
Tur att de snart är så dyra att man inte behöver bry sig
Du får lyssna lite mindre på BlurDen glada tiden man kunde köpa dem i lugn och ro för 259kr utan att någon brydde sig känns tyvärr förbi.
Modern life is rubbish...
Skulle rekommendera Sylvain Gauthier (Domaine de Pierres Seches), en handlare i Tain d'Hermitage prackade på mig dessa med just den frasen, och jag blev inte besviken (även om jag bannade mig själv initialt att jag gick på det försäljningstricket). Bernard Gripa är en annan favorit även om de är lite tuffare i stilen än Gonon.Det är nog bara att fundera på vilken som är "nästa Gonon"....
Tänkte nyss just samma sak och undrar när det egentligen urartade. Å andra sidan, för något 10-tal år sedan var södra Rhône ordentligt i ropet och Domaine La Barroche Pure var helt hopplös att få tag på. Det kanske den fortfarande är, men jag har fått intrycket att hajpen kring Ch9dP verkar ha klingat av sedan några år tillbaka.Den glada tiden man kunde köpa dem i lugn och ro för 259kr utan att någon brydde sig känns tyvärr förbi.
Modern life is rubbish...
Av det som finns via SB så är Gerard Courbis Saint-Joseph VV klart rekomenderbar. Nu har sonen Ludovic tagit över och är osäker på om det har inneburit en stilförändring. Har också kära minnen av André Perrets Saint-Joseph, dock aldrig provat toppvinet "Les Grisières". När jag läser WA:s recension så känner jag dock inte riktigt igen mig, har mer haft en old-school känsla. Kanske @Robert Rask vinhandel kan ge mer input om det har skett en förändring.Det är nog bara att fundera på vilken som är "nästa Gonon"....
Står fortfarande ”Behandlas” på min order så det är bara att hoppas på det bästa.
Prövade precis men står 0 hos leverantören.Ser ut som att det går att beställa Gonon 2019 igen. Kanske blev något fel första gången, eller så är det falska förhoppningar nu. Värt att pröva!
Nej, hos André Perret har det inte skett några förändringar att tala om. Det är fortfarande André själv som är vinmakare, och han har inte gjort några relevanta förändringar i vinmakningen. Framför allt hans "vanliga" Saint-Joseph är definitivt i en tämligen klassisk stil, med stram, fin frukt och måttlig ek (ca 15 % ny ek).Av det som finns via SB så är Gerard Courbis Saint-Joseph VV klart rekomenderbar. Nu har sonen Ludovic tagit över och är osäker på om det har inneburit en stilförändring. Har också kära minnen av André Perrets Saint-Joseph, dock aldrig provat toppvinet "Les Grisières". När jag läser WA:s recension så känner jag dock inte riktigt igen mig, har mer haft en old-school känsla. Kanske @Robert Rask vinhandel kan ge mer input om det har skett en förändring.
Jag är ingen större Condrieu fantast men André Perrets Condrieuer är bland de absolut bästa jag har provat. Precis strax under Georges Vernay...
Jag kan inte förstå varför (om det vet vilket tryck det blir) sätter 3 flaskor per skalle, men sen makulerar varenda order... Kan man inte köra 1 flaska per person då?Jag fick också makulerad beställning trots snabb som tusan på knappen. Samma sak med beställningen i lördags, även den makulerad under söndagen. Känns som extremt tryck...
Googlade runt lite för att se om jag kunde hitta några kommentarer som sa att det inte var ett bra vin just detta år så att jag inte skulle behöva känna mig så besviken att ha missat. Till min förvåning dök en annan Gonon flaska upp (kan inte heller den sökas fram hos bolaget utan nummer). Jag la en beställning som inte makulerades och idag finns två flaskor att hämta i min lokala butik
Den verkar fortfarande gå att beställa, så om någon annan som missade den röda är sugen på bra vit Saint-Joseph från Gonon istället:
Gonon Saint-Joseph Les Oliviers, 2019