Mot bakgrund av dessa inlägg, köpte jag ett gäng olika sorter till priset av en halvflaska vin. Att man får inspiration till något som aldrig varit på tapeten är för övrigt en av de bästa sakerna med forumet.
Att du rankar Örebro Bitter högst förstår jag även om jag upplevde den mer som en port med toner av rostat kaffe och choklad samt en väldigt härlig krämig textur. För övrigt återfinns krämigheten i olika grad i alla deras öl förutom Pilsnern. Tänker att det beror på jästen men har ingen aning egentligen. Absolut en kvalitetsöl som passar till mat men som makroölälskare var Jante Lager min favorit. Smakrik lager som jag tror de flesta kan gilla inklusive kräsna öldrickare.
Victoria Bittern är mer som jag tänker mig en bitter och funkar också till mat men just därför föredrar jag Örebro Bitter... Testade även deras "Pilsner" men upplevelsen av den blev varken hackat eller malet. Visst hade den smak men drog som namnet antyder åt det mer lättdruckna hållet och då föredrar jag de riktiga makroölen som Hof och Heineken.
Testade även Gransus men blev besviken då den inte alls hade några toner av skog, gran eller enbär som jag inbilldade mig. Minns egentligen inte så mycket vad den smakade vilket kanske inte är det bästa betyget.