Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Stenhård träning med två 8 dan senseier (typ Yoda) och fler 7 dan än vad man hinner med under 90 minuter. Då jag själv är bara 6 dan, finns i det närmaste oändligt mycket att lära

Träningen började med att dojons tre 7-dan senseier som nästa vecka går upp till 8 dan, körde en sk TACHI-AI, dvs graderings. Feedback från två 8-dan senseier. Galet vacker och stilfull kendo. Dock extremt sällan som privatister klarar av den högsta graden. Inte ens polisproffs är garanterade att klara graden. Pass rate är under 1%.

Min takeaway är att jag kan få även 8 dan senseier att under- och överreagera på min SEME. Det gör det roligare att kämpa på 😎🔥

Och det gör jag.

Firandet i afton var en pizza från Pizza-La. Peperoni Rubber (Lover) och två flaskor.

PXL_20250426_164549425.PORTRAIT.jpg

Först ut mitt första möte med en hingst från Madiran:

2017 Château Montus, 92p
Startade svagt efter Plopp, med swullen frukt och kort existens. Kändes industriellt och trist. Två timmar senare når äntligen tanninerna fram. Satan i gatan vad vackert det nu blir! Det här kommer växa vilt och vackert under många år.

Rekommenderar alla att avnjuta en flaska ny, men spara skatterna tills 10+ år framåt.

pinoten

Medlem
Här blev det Shiraz till grillade kyckling-drumsticks och vingar.

1745688133093.jpeg

Langmeil Orphan Bank 2012

I doften hittar man eukalyptus och mörk frukt. I smaken plommon, björnbär, blåbär, vanilj, lite menthol och en viss pepprighet. Ganska bra längd och relativt fylligt men inte för mycket. Tanninerna är helt integrerade och som en smekning. Kanske lite låg syra. 91-92p.

Toppen