jrick
Medlem
Det här vinet ska väl inte vara oxiderat så det var inte det jag letade efter. Det finns en viss Jurakaraktär i de icke-oxiderade vinerna som också är de som jag dricker mest. Jag brukar landa någonstans i uttryck som grillad, krämig citron, äpplen som kan gå från gröna till röda beroende på vin och så brukar jag hitta något lite gräsighet, alltså typ torrt gräs men det sista ser jag typ aldrig någon annan som säger så jag använder antagligen fel ord.Fördelen/nackdelen med mig som inte har druckit så mycket vin från Jura är att jag bedömer det utan förväntningar. Hade det haft mer Jura-karaktär så hade jag möjligen dömt ut det som defekt. Kan nämligen ha lite svårt för överdriven oxidation, men i detta fall så bidrog tonen endast med skön komplexitet.
Hoppas du förstår att jag inte försökte dryga mig med min inledning om att jag dricker mycket Jura, menade mer att i ett område med mycket karaktärsfulla viner så var det här för mig för ett år sedan ganska anonymt, jag hade antagligen inte kunnat sätta det i Jura blint. Nu låter det som att jag borde prova det igen.